Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Populariteit erwtensnacks groeit dankzij nieuwe voedseltrends

Gezond eten en het nuttigen van meerdere maaltijden per dag zijn een paar voorbeelden van nieuwe trends die de aantrekkingskracht van producten zoals Harvest Snaps vergroten. 

Harvest Snaps, die in acht smaken verkrijgbaar zijn, zijn krokante snacks op basis van groene erwten, zwarte bonen en linzen die worden ingekocht in het westen van Canada en de Verenigde Staten. Aangezien dit product afhankelijk is van grondstoffen van de beste kwaliteit, wordt er ingekocht bij telers waar het bedrijf al jaren zaken mee doet, laat Paul Laubscher van Calbee North America weten. 

Eetgewoonten veranderen

Het product komt op de markt in een tijd dat verschillende voedseltrends samenkomen. Consumenten (met name millennials) willen vaker eten (zeven eetmomenten in plaats van drie maaltijden) en zijn daarnaast voortdurend op zoek naar gezonde voedingsalternatieven. "Ze willen gemakkelijke maar smakelijke producten die toch over een hoge voedingswaarde beschikken," vervolgt Laubscher. "De consument wil tijdens zijn snelle maaltijd kwaliteit ervaren en dat is wat wij kunnen bieden. Dit is te danken aan het feit dat het belangrijkste ingrediĆ«nt van Harvest Snaps groene erwten zijn: zo'n 70% van het product bestaat hieruit. 



Productverbreding
Aangezien Harvest Snaps steeds meer terrein winnen bij de consument, wordt het product verder ontwikkeld. Calbee heeft onlangs een nieuw ontwerp voor de productlijn aangekondigd in de Verenigde Staten en brengt daarnaast twee nieuwe producten op de markt (witte cheddar en Parmazaan met geroosterde knoflook). Het bedrijf breidt ook haar aanwezigheid op de Australische markt uit. 

"We zijn daar ongeveer een half jaar geleden op de markt gekomen en de zaken gaan erg goed," laat Laubscher weten. "Australiƫrs zijn wat gezondheidsbewuster dan Amerikanen en eten hun vingers op bij onze Harvest Snaps."


Voor meer informatie:
Paul Laubscher
Calbe North America
harvestsnaps@breadandbutterpr.com
www.calbeena.com

Publicatiedatum: