Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
BerryWorld Group en Beekers Holding gaan samen verder
Al tien jaar werken de Britse BerryWorld Group en het Nederlandse bedrijf Beekers Holding samen in de joint-venture BerryWorld Europe. In december 2017 zetten de bedrijven de volgende stap en gaan ze als één bedrijf verder. Hiermee kunnen de Europese activiteiten van BerryWorld vanaf 2018 verder groeien.
"Van joint venture naar één bedrijf is het volgende hoofdstuk in het succesverhaal", vertelt Wil Beekers, managing director van BerryWorld Europe. "We hebben onze strategie voor de toekomst nader bekeken en als team zijn we enthousiast over de potentie van de Europese markt. Met name in Centraal- Oost- en Zuid-Europa kan het aantal huishoudens dat zachtfruit consumeert, verder groeien."
Ook vanuit zijn positie als zachtfruitteler is Wil blij met de ontwikkeling. "Het totaalaanbod van BerryWorld Europe omvat aardbeien, frambozen, bramen en blauwe bessen. Daarmee zijn we toonaangevend in de markt en kunnen we inspelen op de brede vraag naar het gehele zachtfruitpakket", vertelt Wil.
Adam Olins, managing director van de BerryWorld Group vult aan: "De Britse markt loopt al tien jaar voorop in het zachtfruit, zowel in de gestage groei van de markt als met betrekking tot de vele productinnovaties. Waar de Britse markt inmiddels volwassen is, is de totale Europese zachtfruitmarkt qua omvang nog maar drie keer die van het Verenigd Koninkrijk. Dat de zachtfruitconsumptie en het -bereik in Europa momenteel in verhouding nog een stuk lager is dan in het Verenigd Koninkrijk, biedt dus enorme groeikansen in verschillende Europese landen. Dit is dan ook iets waar BerryWorld Europe zeker op in speelt."
Tot slot besluit Adam: "Het samenvoegen van de teams is een logische stap in het verder laten groeien van het merk BerryWorld in de hele EU. Wil en ik zijn enorm trots op het succes tot op heden en we kijken uit naar de verdere groei de komende jaren."