Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Italië : Conserve Italia boekt 3,7 mln euro winst in 2016
Het Italiaanse Conserve Italia maakte onlangs de jaarcijfers over 2016 bekend. Het bedrijf heeft een omzet gehaald van 900 miljoen euro, een stijging van 1% jaar op jaar. De winst kwam uit op 3,7 miljoen.
De groei in omzet is te danken aan de positieve prestaties van de buitenlandse dochterbedrijven, die zagen de omzet met 10,3% stijgen. Er werd 48 miljoen euro geïnvesteerd (+20%), vooral in promotie van de merken en efficiëntie.
In Italië haalde het bedrijf een winst van 5 miljoen euro ondanks de lichte krimp in verkopen. Het Spaanse dochterbedrijf Juver Alimentación presteerde aanzienlijk beter dan in het voorgaande jaar na een balansering van de kosten.
Conserves France zag ook de omzet aanzienlijk herstellen, ingegeven door groei van de Cirio tomaten en groentenproducten bij grote Franse retailers. De investeringen kwamen uit op 48 miljoen euro, vooral als ondersteuning van de merken.
Voorzitter Maurizio Gardini zei dat het resultaat geboekt werd ondanks de uitzonderlijke negatieve gebeurtenissen van dat jaar, zoals de Brexit en het ongunstige weer in de zomer van 2016.
Conserve Italia bestaat uit 14.000 agrarische producenten en produceert rond de 570.000 ton fruit, tomaten en groenten. Het bedrijf heeft 12 productielocaties en exporteert naar meer dan 80 landen. De belangrijkste merken zijn Yoga, Valfrutta, Derby Blu en Cirio.