Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Almeria, Spanje

New Delhi virus vermindert en vertraagt courgette-oogst

Het courgetteseizoen in Almeria verloopt trager en met een lagere productie dan aanvankelijk werd verwacht onder invloed van het New Delhi virus. De vertraging resulteert momenteel in hoge prijzen.

Volgens Gabriela Escobar, van de marketingafdeling van het in Almeria gevestigde bedrijf Escobi, hangt de vertraging deels samen met een poging van sommige telers om warmere periodes te vermijden en zal dit jaar de courgette-oogst lager zijn dan voorgaande jaren. Escobi heeft meer dan 400 hectare aan gewassen en produceert zo'n 50 miljoen kilo, waarvan 20 miljoen courgettes.



In het vorige seizoen waren er grote prijsschommelingen voor courgettes met hoge pieken in de winter door de vorst in een groot deel van Europa en een daling in de lentemaanden. "Dit jaar is het seizoen met hoge prijzen begonnen door de vertraagde productie en omdat het in de rest van Europa eerder eindigde, waardoor er een gat in de markt is," zegt Escobar.

Escobi verkoopt hun courgettes in Europa en daarbuiten. Volgens Escobar stijgt de vraag naar courgettes vooral vanwege de vele gebruiksmogelijkheden en formaten. "Er zijn markten waar al courgettes geconsumeerd werden die nu om courgettes uit Almeria vragen," aldus Gabriela.

In 2015 veranderde Escobi het bedrijfslogo, maar de marketingafdeling kwam pas in 2017 goed op gang met de integratie van het logo op alle afdelingen en de ontwikkeling van een merkenbeleid en brandingsstrategie. De marketing van het bedrijf richt zich nu op de productie van de meest hoogwaardige groenten en fruit in Almeria: "We geloven in het belang van branding en werken dag en nacht aan onze identiteit. Ons doel in de toekomst is om ons merk efficiƫnter te maken in zowel de traditionele als online media."


Voor meer informatie:
Gabriela Escobar
Escobi
+34 950571484
gabriela.escobar@escobi.es
www.escobi.com

Voor meer informatie:
Juan Romero
Zoutewelle
Tel: +31 (0)180 642336
www.zoutewelle.nl
Publicatiedatum: