Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese online retailer investeert in distributieketen

In de afgelopen jaren heeft de online sector voor verse AGF zich in rap tempo ontwikkeld. Er zijn echter ook tegenslagen geweest. Veel leveranciers krijgen te maken met willekeurige tarieven, grillige klanten die producten terug sturen of erg strenge betalingsvoorwaarden. Al deze problemen hebben geleid tot een ongezonde distributieketen.

Onlangs heeft Miss Fresh aangekondigd dat het bedrijf voor $330 miljoen (€283,1 miljoen) aan financiering heeft verkregen. Miss Fresh wil dit geld investeren in zijn nieuwe "Three No's"-programma, waarmee het bedrijf meer ondersteuning wil verlenen aan telers. De drie keer nee van de titel van het programma slaat op nee tegen tarieven, nee tegen terug sturen van fruit en nee tegen strenge betalingsvoorwaarden.


Geïmporteerde blauwe bessen

"Er zijn nu al meer dan 100 leveranciers actief die onder het "Three No's"-programma met Miss Fresh Werken, zoals Goodfarmer, Kingo, New Hope, Yue Sheng Zhai en Hondo," legt een vertegenwoordiger van Miss Fresh uit. "De producten van deze bedrijven verkopen erg goed, zoals de bananen, ananas en dragonfruit van Goodfarmer, de kersen van Kingo, de yoghurt van New Hope of het vlees van Yue Sheng Zhai."


Geïmporteerde kersen

Sinds de oprichting heeft het bedrijf Miss Fresh ernaar gestreefd om de keten voor versproducten opnieuw op te bouwen. Het bedrijf wil producenten en consumenten efficiënter met elkaar verbinden. Dankzij de snelle groei van Miss Fresh wordt het bedrijf nu gezien als de beste keuze als partner voor Chinese en buitenlandse leveranciers van AGF. In september sloot Miss Fresh een overeenkomst met de Chileense branchevereniging voor fruitexporteurs, de ASOEX. Hierdoor is Miss Fresh voor Chileense blauwe bessen de enige partner voor online promotie in China geworden.

Daarvoor was Miss Fress in het noorden van China al de enige vertegenwoordiger voor het Chileense kiwi-merk KiwiKiss. Miss Fresh heeft een record gevestigd door per dag 30.000 bestellingen te genereren, waardoor er in slechts een maand tijd 600.000 bestellingen werden geplaatst. In het huidige programma zijn al goede resultaten geboekt door in een maand tijd 500.000 kilo aan kersen en 300.000 dozen blauwe bessen te vermarkten.

Company: Beijing Miss Fresh E-Commerce Co., Ltd.
Publicatiedatum: