Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lage bananenprijs werkt door in kwartaalcijfers Fresh Del Monte

Fresh Del Monte Produce presenteerde de financiële resultaten voor het derde kwartaal, eindigend op 29 september 2017. Het bedrijf boekte een omzet van 952,7 miljoen dollar over het derde kwartaal. Een jaar eerder stond de omzet voor het derde kwartaal op 950,2 miljoen dollar.

De stijging in de omzet is het gevolg van een hogere omzet in het segment 'overige verse producten'. Die stijging werd gedeeltelijk te niet gedaan door een lagere omzet in het bewerkte AGF en bananensegment.

De brutowinst kwam uit op 58,3 miljoen dollar. Over dezelfde periode een jaar eerder kwam het resultaat uit op 118,8 miljoen dollar. De lagere brutowinst is vooral het gevolg van hogere fruitkosten en een lagere bananenprijs. Daarnaast speelde ook de grotere aanvoer voor de industrie en de lagere prijs in het segment bewerkte producten een rol, dat was vooral het gevolg van een lagere verkoopprijs voor de bewerkte ananas.

Het netto-inkomen over het derde kwartaal staat op 11,5 miljoen dollar. Een jaar eerder stond het resultaat op 35,2 miljoen dollar. De vergelijkbare nettowinst kwam uit op 11,9 miljoen dollar tegen 60,9 miljoen dollar een jaar eerder. De daling is vooral het gevolg van de lagere operationele inkomsten.

"Hoewel we met een aantal uitdagingen geconfronteerd werden tijdens het derde kwartaal, blijven we focussen op onze diversifiëring strategie als de katalysator voor om onze concurrentiepositie te versterken," aldus Mohammad Abu-Ghazaleh, Chairman en Chief Executive Officer.

"Tijdens het kwartaal zagen we een sterke omzetgroei in het overige verse producten segment, ondersteund door onze bewerkte avocadolijn. We hebben ook de penetratie in nieuwe distributiekanalen vergroot, waardoor we onze producten dichter bij de consument brengen. Hoewel het kwartaal werd overschaduwd door een van de ergste overschotten aan bananen."

meer informatie: freshdelmonte.com
Publicatiedatum: