Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Meer Italiaanse aardappelen met beschermde geografische aanduiding
Tijdens de eerste twee maanden van het seizoen 2017 (augustus en september) zijn er 10% meer beschermde geografische aanduiding (BGA) aardappelen, Patata di Bologna Dop, afgezet. Deze groei is te danken aan een grotere vraag van retailers die deze BGA-aardappel in hun assortiment hebben opgenomen.
"We zijn zeer tevreden over het begin van het seizoen. We hebben nu al 10% meer verkocht dan vorig seizoen. Het wordt een prima jaar voor ons en we willen dat alle consumenten kennis maken met onze aardappelen," legt directeur Alberto Zambon uit.
Om dit doel te bereiken, zal er binnenkort een reclamecampagne op TV en via social media van start gaan. Hiermee is een investering van €300.000 gemoeid die gedeeltelijk gefinancierd wordt door het regionale ontwikkelingsplan van Emilia-Romagna. De eerste commercials verschijnen op 22 oktober en zullen vervolgens vier weken lang uitgezonden worden. De slagzin luidt "La bontà di questa terra" ( het goede van ons land) waarin de lokale herkomst van het product tot uitdrukking komt.
Alberto Zambon, directeur van het consortium waarvan 70 producenten, 3 coöperaties en 6 verpakkers deel uitmaken.
Het ras Primura wordt geteeld op 336,5 hectare. In 2017 bedroeg de productie 11.000 ton. Het consortium heeft als doel de productie tegen 2018 met 20% te verhogen en tegen 2020 te verdubbelen.
In 2016 bedroeg de omzet €5 miljoen. De aardappelen worden aan binnenlandse retailketens verkocht waarvan 30% onder het Patata di Bologna Dop merk en de overige 70% onder huismerken. De aardappelen worden vooral in zakken van 1,5, 2 en 2,5 kilo verkocht die veelal ook voorzien zijn van de naam van de retailketen.
Italië produceert minder aardappelen dan het nodig heeft. De consumptie ligt rond de 2 miljoen en de productie bedraagt 1,4 miljoen. Zo'n 40% van de productie is bestemd voor de verwerkende industrie.
Contact: Consorzio di tutela patata di Bologna DOP via Tosarelli 155 40050 Villanova di Castenaso (BO) Tel.: (+39) 051 7821709 Fax: (+39) 051 782356 Web: www.patatadibologna.it