Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Verdoe je tijd niet aan schillen maar geniet van fruit"
Gemak en snelheid, dat had het Valenciaanse bedrijf voor ogen toen het patent aanvroeg op zijn eerste groente- en fruitschilmachine.
"Het begon allemaal twintig jaar geleden toen mijn grootvader een oplossing probeerde te vinden om sinaasappelen te schillen zonder vieze handen te krijgen," legt José Luis Pérez uit. Na overleg met experts werd er al snel een machine ontwikkeld. Langzaam maar zeker kwam er een prototype tot stand dat uiteraard in de loop der jaren steeds verder verbeterd is."
Het bedrijf heeft inmiddels meerdere modellen op de markt gebracht maar de Orange Peel Domestic blijft veruit het populairste. "Het apparaat is bedoeld voor huishoudelijk gebruik en de horeca en is niet alleen geschikt voor citrus maar ook voor aardappelen of andere ovale groenten- en fruitsoorten. Met dit model kan men tijd besparen met schillen zodat er meer tijd overblijft om van het product te genieten," aldus Pérez. "Bovendien is het een handige oplossing voor mensen die moeite hebben met het hanteren van messen of voor jonge kinderen."
Na al twintig jaar in de handel te zijn, heeft dit product zich een plaats op de meeste Europese markten weten te veroveren, evenals op de Amerikaanse (momenteel de grootste markt) en markten als Dubai, Singapore, Australië, India en China. "We werken met een netwerk van verkooppunten die onze producten naar de verschillende regio's distribueren," legt Pérez uit. Hij voegt er aan toe dat het meestal de supermarkten zijn die als eersten interesse in de producten tonen en ze vervolgens gaan verkopen.