Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
De voorkeuren van de verschillende markten kunnen grote invloed uitoefenen op de manier waarop supermarktketens en grossiers producten inkopen. De verpakking, de presentatie van het product en de voorbereiding ervan. Dit zijn details waaraan de producent aandacht besteedt. "We vonden het erg belangrijk om eropuit te gaan, verschillende conventies te bezoeken en met eigen ogen te zien wat de verschillende markten verlangen," aldus Diego Quijano, directeur van Compañía Argentina de Frutas. Deze gegevens kunnen essentieel zijn voor het sluiten van contracten met de verschillende supermarkten. "We hebben jarenlang onze blauwebessen uit handen gegeven aan andere partijen, maar we konden pas echte meerwaarde aan ons product toevoegen toen we de export en marketing in eigen handen namen."
Het Argentijnse bedrijf heeft zijn productie van blauwe bessen uitgebouwd tot ongeveer 300 ton per seizoen. "Hoewel we nu in veel landen opereren, zoals de Verenigde Staten, Nederland, Ierland, Engeland, Italië, België, Dubai, Koeweit, Qatar, Singapore, Maleisië en Hong Kong, willen we echt aanwezig zijn in het Midden-Oosten en Azië. Daarnaast willen we proberen net zoveel contracten af te sluiten als Peru, aangezien dat de toonaangevende producent van blauwe bessen is en de concurrent waarop we ons moeten richten."