Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Reclameschilder zet speciale aanbiedingen op de kaart

Tholen – Bij reclame maken gaat het om opvallen en duidelijkheid. Dat is en blijft de primaire voorwaarde. De kanalen voor reclame-uitingen zijn echter talloos. Toch heeft de 'ouderwetse' manier niets aan kracht verloren. Dat is de mening van René Beunders die na 32 jaar zijn oude ambacht Reclameschilder weer oppakte. "Handgeschreven reclamekaarten stralen karakter uit, vallen meer op en hebben iets persoonlijks."



Binnen 3 seconden
"Belangrijk is dat de reclameboodschap/aanbieding kort en krachtig is geformuleerd en binnen 3 seconden tot de consument doordringt", vertelt René. "Daarnaast is het belangrijk om opvallende kleurencombinaties te gebruiken. Meestal schilder ik een geveegde goudgele achtergrond, een pekzwarte tekst, knalrode prijs en een kobaltblauw kader. Maar er zijn natuurlijk tal van andere opvallende kleurencombinaties en uitvoeringen. Denk aan fluoriserend etalagekarton in de kleuren geel, groen, cerise, rood en oranje met uitsluitend een zwarte belettering."



Onderscheidend
De reclamekaarten kunnen worden uitgevoerd in karton of op polystyreenplaten. René: "In AGF-speciaalzaken maakt men vaak gebruik van reclame-aanbiedingen op 250 gram Duplex karton. In de ambulante AGF-handel zijn met name de polystyreen platen heel geschikt, omdat ze vochtafstotend zijn en tegen een stootje kunnen. Deze kunststof borden, ook wel marktborden genoemd, bijvoorbeeld het formaat 50 x 70 centimeter, lever ik in wit, geel en zwart. Allemaal voorzien van het typische en herkenbare reclamehandschrift: strak en cursief. Printwerk ziet er meestal verzorgd uit. Maar als iedereen daarvan gebruikmaakt, is het onderscheidend effect weg. Handgeschreven reclamekaarten stralen meer karakter uit, vallen meer op en hebben iets persoonlijks. Voor zover ik weet, zijn de kosten voor printen en handgeschilderde kaarten vrijwel gelijk." 



Zijn eerste stiel
Dat René dit beroep weer uitoefent heeft een lange geschiedenis. Na de middelbare school volgde hij een opleiding aan de Academie voor Kunst en Industrie en kwam vervolgens in dienst bij een regionale supermarktketen waar hij als reclameschilder/tekenaar aan de slag ging. 9 jaar lang maakte bij dagelijks reclamekaarten en raambiljetten en groeide door tot creative directeur/partner bij een Duits reclamebureau. Wegens ernstige chronische gezondheidsproblemen moest hij daarmee stoppen maar gelukkig kon hij zijn eerste stiel weer oppakken. Hij investeerde 5.000 euro aan spaargeld om een atelier in te richten. In zijn eigen studio Sales & Signs Hand Painted Cards schildert hij op bestelling reclamekaarten en krijtborden. Voornamelijk voor de ambulante handel maar ook voor diverse (AGF-)speciaalzaken. René heeft weer plezier in zijn oude ambacht. "Bloed kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan. Het is de creatieve samenwerking tussen hersenen en handen. Elke geslaagde kaart geeft weer een kick en dat is goed voor de volgende."

Bron: Marktvisie

Voor meer informatie:
Sales & Signs Hand Painted Cards 
René Beunders 
Tel. 06-51322224
Publicatiedatum: