Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Laurens Sloot, EFMI:

"Nieuwe prijsoorlog op komst?"

Vandaag verlaagt Jumbo de prijs van een pakket van 100 dagelijks gebruikte artikelen. "Op zich is dat niet schokkend, maar waarschijnlijk zijn dit de eerste prijsverlagingen in een reeks van vele volgende aanpassingen", verwacht Laurens Sloot van EFMI Business School.

"Gaat Jumbo daarmee terug naar het aloude EDLP dat Jumbo zoveel succes heeft gebracht? Grondlegger Karel van Eerd heeft deze wens in het verleden al regelmatig geopperd. Al die promo's zouden alleen maar afleiden van waar het werkelijk om draait: klantentrouw", vervolgt Sloot.

"Kan Jumbo de promoknop daadwerkelijk terugdraaien tot nul in een sector waar de promodruk hoger is dan ooit tevoren? En hoeveel goedkoper kan Jumbo dan worden dan nu? Ik schat zo'n 3-5%. En hoe gaat de concurrentie hierop reageren? Laten ze dit zo maar aan zich voorbijgaan of wordt het haasje over? Samen met de jongens van Superscanner gaan we deze realtime online prijsmetingen op de voet volgen!"

Bron: Laurens Sloot, EFMI
Publicatiedatum: