Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Er zijn oneindig veel mogelijkheden met fruit en groenten"

Salsa's en dips hebben nog veel groeipotentieel

Tholen - De groei in salsa's verloopt erg uiteenlopend van land tot land. "België, Nederland en Frankrijk zijn bijvoorbeeld landen waar de consumenten al openstaan voor het concept van verse salsa's, terwijl dat in meer conservatieve landen veel minder het geval is", vertelt Bram Boels van Syros. "Onze salsa's zijn gezond, authentiek en 'snackable', dus daarmee zitten we op een groeitrend in de markt. Ik verwacht dan ook dat er nog veel potentieel is."



Salsa's en dips
Bij Syros bestaat een klein, maar groeiend aandeel van de verse productie uit salsa's, de rest zijn guacamole's. Volgens Bram van Syros zijn de combinaties met avocado de toppers. "Ook onze salsa op basis van tomaat en onze dip op basis van rode bonen lopen vrij goed. De rodebonendip had wel extra ondersteuning nodig omdat het een vrij nieuwe concept is voor de consument. In foodservice is naast de diverse avocadoproducten vooral de mango salsa een succes."

De nieuwe smaken komen zowel van binnen- als buiten de organisatie. "Enerzijds krijgen we regelmatig aanvragen van bestaande klanten die op zoek zijn naar nieuwe smaken of concepten. De klant geeft dan zelf een suggestie die wij als basis gebruiken om een originele salsa te ontwikkelen. Anderzijds zitten we om de twee weken met een beperkt team samen om nieuwe ideeën te bespreken en producten in ontwikkeling te beoordelen. Onze productontwikkelaar doet dan de verdere uitwerking en verfijning, rekening houdend met de technische haalbaarheid. Een van de vaste regels is dat het product 'as good as home made' moet zijn: een natuurlijke en authentieke smaak is onze prioriteit."

Niet te ver afwijken
Het product slaat niet altijd meteen aan. "Sommige producten zijn heerlijk maar ietsje te avontuurlijk voor de consument. We merken dat de consument meestal teruggrijpt naar bekende smaken maar hier zijn steeds uitzonderingen op. De opkomst van avocado is daar een mooi voorbeeld van." Volgens Bram zijn er oneindig veel mogelijkheden met fruit en groenten. "Toch is het zaak om te innoveren zonder al te ver af te wijken van bekende smaken. We gaan steeds meer richting convenience en combinaties van lokale smaken met meer exotische toetsen."

Voor meer informatie:
Bram Boels
Syros NV
Weststraat 32
8490 Jabbeke - België
T: +32-50 814 500
F: +32-50814 187
www.syrosnv.com
info@syrosnv.com