Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Chiquita zet zich in Duitsland voor Pink Ribbon

100 mln knalroze bananen

100 miljoen bananen in knalroze? Wel vanaf de tweede helft van oktober. Want Chiquita-bananen krijgen dan een opvallende, roze sticker. De campagne is een initiatief voor de organisatie Pink Ribbon Duitsland naar aanleiding van de wereldwijde borstkankermaand oktober. Samen met RTL-presentatrice Eva Imhof brengen Chiquita en Pink Ribbon Duitsland het belangrijke onderwerp het voorkomen van borstkanker onder de aandacht van het publiek.

Vanaf de tweede helft van oktober krijgen wereldwijd 100 miljoen Chiquita-bananen een rozekleurige sticker. Een echte blikvanger die aandacht moet vragen voor een gevoelig onderwerp dat iedereen aan gaat - en dat niet alleen in oktober: met jaarlijks circa 70.000 nieuwe gevallen is borstkanker de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen in Duitsland.


Chiquita zet zich samen met presentatrice Eva Imhof in voor Pink Ribbon Duitsland en regelmatig borstonderzoek - Bron foto: obs/Chiquita Duitsland GmbH/Chiquita / Nils Hendrik Müller


Als één van de meest geliefde fruitsoorten in Duitsland is de banaan een trouwe begeleider van jong en oud die zo goed als dagelijks geconsumeerd wordt. Reden voor Chiquita om een grote actie in het leven te roepen: "We zijn in vrijwel ieder huishouden vertegenwoordigd, dat is een goede mogelijkheid om aandacht te vragen voor borstkanker en Pink Ribbon Duitsland. Het is onze persoonlijke wens om vanaf de tweede helft van oktober onze merkpresentie op de markt ter beschikking te stellen", zegt Marc Speidel, Director of Sales and Market Coordination for North Europe. Het bedrijf doneert niet alleen een aanzienlijk bedrag aan de organisatie Pink Ribbon Duitsland, maar stelt daarnaast ook haar grote reikwijdte in de handel ter beschikking. "Zo spreken we de brede bevolking aan - en in het beste geval motiveren we mensen om actief voorzorgsmaatregelen te treffen", aldus Marc.
Publicatiedatum: