Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Officiële lancering Fruitsapp platform

Vorige week maandag lanceerde Fruitsapp officieel zijn platform. "We hebben een aantal aanpassingen gedaan en nieuwe functies toegevoegd. Tot dusver hebben we positieve reacties ontvangen. Bedrijven hebben gemerkt dat de nieuwe functies in deze verbeterde versie het gebruiksgemak van zowel de verkoper als koper verhogen," legt Elena Molinaro van Fruitsapp uit. 



Basisversie
"De gratis basisversie van Fruitsapp houdt in dat kopers hun producten gratis kunnen plaatsen waarna de aangeboden producten zichtbaar zijn voor geregistreerde kopers. Er is een gebruikerspagina beschikbaar waar de gebruiker een overzicht van al zijn acties kan zien. Deze pagina geeft ook een overzicht van de bedrijven die mogelijk interesse voor het product hebben, of juist andersom, de bedrijven die het gevraagde product aanbieden," legt Elena uit. 

"Bovendien bestaat de mogelijkheid om contact op te nemen met de noodzakelijke bedrijven om de wereldwijde markt te kunnen bereiken. Zodra de onderhandeling is gestart, kan de status van de bestelling worden gevolgd. De marktprijs van de product wordt hier eveneens vermeld zodat bedrijven na kunnen gaan of ze tegen goede prijzen kopen en verkopen."

"In de basisversie is er een 'koopverzoek' service voor kopers. Wanneer een koper een product nodig heeft dat nog niet aangeboden wordt, dan kan hij zelf een verzoek plaatsen voor het betreffende product. Op deze manier kan hij makkelijker vinden wat hij zoekt en is het voor verkopers snel te zien waar er vraag naar is onder de kopers."

De logistiek is in dit systeem geïntegreerd. "Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de logistiek kan automatisch een logistiek bedrijf kiezen. Een andere functie die nog steeds beschikbaar is de 'superaanbieding'. Deze betaalde dienst kan gebruikt worden om een product sneller te kunnen verkopen. We zorgen ervoor dat het alle potentiële kopers bereikt. Daarnaast is ons team vierentwintig uur per dag online bereikbaar voor vragen."




Premiumversie
Voor gebruikers die een kleine maandelijkse contributie betalen, heeft Fruitsapp een aantal extra functies ontwikkeld. "Geregistreerde bedrijven kunnen hun eigen aanbiedingen rechtstreeks aan kopers versturen, evenals meerdere aanbiedingen tegelijk. Andere functies zijn privéberichten en een prognosedienst. De privéberichten stellen bedrijven in staat om gemakkelijk met elkaar te communiceren. De prognosedienst geeft informatie over de verwachte prijzen en vraag van producten voor een aantal weken vooruit. Op basis hiervan kunnen gebruikers hun planning maken," vervolgt Elena. 

Bij dit premiumpakket biedt Fruitsapp ook bedrijfsstatistieken. "We houden de acties en onderhandelingen voor elk bedrijf bij. Op basis van deze gegevens kunnen we bedrijven hun resultaten laten zien en aanbevelingen doen. Bedrijven kunnen deze informatie gebruiken om het gebruik van onze marktplaats verder te optimaliseren."





Zowel kopers als aanbieders die van de basis- of premiumversie gebruikmaken, kunnen nog een extra dienst kopen. "We hebben het hier over gesponsorde diensten waarmee de aandacht naar het bedrijf getrokken wordt door banners op de voorpagina. Zodra een koper naar een bepaald product op zoek is, verschijnen de gesponsorde bedrijven bovenaan in de resultaten van de zoekopdracht. Hierdoor wordt de zichtbaarheid vergroot wat een goede manier kan zijn om de afzet te vergoten," legt Elena uit. 

Momenteel maken ongeveer 1.500 bedrijven gebruik van Fruitsapp maar Elena hoopt dat dit aantal tegen het einde van dit jaar opgelopen zal zijn naar 2.500. "Uiteraard maken bepaalde landen vaker van ons platform gebruik dan andere, zoals Spanje, Peru, Colombia, Mexico en India. We zouden het gebruik van onze dienst willen vergroten in landen als Duitsland en Nederland, evenals in de Verenigde Staten. Een positief punt is dat we er in geslaagd zijn een evenwicht te bereiken tussen het aantal geregistreerde aanbieders en kopers."

"Het platform is volledig operationeel en we blijven op deze manier werken. Naast het verhogen van het aantal geregistreerde bedrijven, willen we ook het aantal transacties vergroten. We staan altijd open voor feedback van onze gebruikers zodat we onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren," aldus Elena. 

Voor meer informatie:
Elena Molinaro
Fruitsapp
T: +393275496390
elena.molinaro@fruitsapp.com
www.fruitsapp.com

Publicatiedatum: