Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fresh Market in Warschau trekt meer internationale bezoekers

De organisatie van de Fresh Market Conference 2017 had zich geen betere tiende editie kunnen wensen. De vakbeurs trok namelijk meer bezoekers dan ooit tevoren. Deze editie waren er voor het eerst exposanten met verse planten en bloemen op de beurs aanwezig. 



Klik hier voor het fotoverslag

De beurs die ooit als landelijk evenement begon, kan zich inmiddels in een groeiende internationale belangstelling verheugen, met exposanten en bezoekers uit onder meer Nederland, Italië, Griekenland en Egypte. 

Polen is in de tussentijd ook sterk veranderd. Hieraan werd tijdens één van de paneldiscussies aandacht besteed, waarbij het antwoord op de vraag wat de Poolse consument beweegt centraal stond. De panelleden discussieerden over de manieren waarop de AGF-consumptie in Polen gestimuleerd zou kunnen worden en wat de ontwikkelingen in de logistieke sector geweest zijn de laatste tien jaar evenals de invloed van verpakkingen op de afzet. De sprekers benadrukten het belang van onlinewinkels en huismerken voor de toekomst van de sector. 



De Russische boycot blijft het landschap van de Poolse export bepalen. Veel handelaren zijn noodgedwongen op zoek naar nieuwe markten en innovaties om het gat dat het wegvallen van de Russische markt heeft achtergelaten te vullen, een markt die voor velen van hen het belangrijkste afzetgebied was. Sindsdien zijn veel Poolse bedrijven alternatieve markten zoals China, India en het Midden-Oosten gaan verkennen. Panelleden bespraken het werk dat Poolse promotie-organisaties in het buitenland doen en of dit voldoende is maar ook wat de consumentenvoorkeuren op de verschillende markten zijn.

De vakbeurs is een uitgelezen mogelijkheid voor bezoekers om direct contact te leggen met Europese retailers om transacties tot stand te brengen. Het evenement biedt daarnaast ook volop gelegenheid tot netwerken. 


Aan het einde van de beursdag maakten de organisatoren van de gelegenheid gebruik om een bedrijf dat als sinds het begin op de beurs aanwezig in het zonnetje te zetten. Vervolgens werd de Fresh Market Award 2017 uitgereikt. Het Poolse bedrijf Dilbor mocht deze prijs in ontvangst nemen voor zijn verpakte verse gojibessen, een product dat veel bezoekers tijdens deze vakbeurs voor het eerst konden proeven. 

Bezoek www.freshmarket.eu voor meer informatie over de Fresh Market Conference.

Klik hier voor het fotoverslag
Publicatiedatum: