Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaanse consument bereid meer te betalen voor Fairtrade banaan

Een lage prijs voor bananen wordt door sommige supermarkten gebruikt om klanten te trekken, maar consumenten zijn bereid om meer te betalen voor Fair Trade bananen. Dat blijkt uit recent onderzoek van GlobeScan en Fairtrade America.

"Als de prijs goed is, hebben consumenten een grote bereidheid om meer te betalen voor Fairtrade bananen," aldus James Morris, US Director van GlobeScan. "Dat toont aan dat consumenten retailers zullen steunen die bereid zijn een extra stap te doen en te investeren in hun supply chain."

Hoe kleiner het prijsverschil, hoe meer consumenten bereid zijn om meer te betalen. Bij een prijsverschil van 5 cent zegt 77 procent van de consumenten te kiezen voor Fairtrade. Als de Fairtrade bananen 10 cent duurder zijn, antwoordt 67% van de consumenten "waarschijnlijk" of "zeker" voor deze bananen te kiezen.

Op dit moment zijn er 12.172 kleine teeltbedrijven en 10.353 arbeiders verdeeld over 130 Fairtrade gecertificeerde coöperaties in 12 landen.



Publicatiedatum: