Aldi Nord: aanbod vers en veelzijdigheid groeit
Aldi Nord voert met de zaterdag eveneens een derde actiedag in. Dat betekent dat er naast maandag en donderdag er voortaan op zaterdag nog meer aanbiedingen van non-food producten zullen zijn. Daarmee breidt Aldi Nord haar klantgerichte strategie verder uit. Het succes geeft aan dat de bedrijfsgroep daarmee de goede weg in is geslagen. In het eerste halfjaar van 2017 groeide Aldi Nord in Duitsland met 4,7 procent.
Iedere dag bijzonder – gewoon Aldi
De nieuwe tv-spot werd op 17 september vanaf 20 uur op all grote Duitse tv-zenders voor het eerst uitgezonden. De klanten worden daarnaast op 365 dagen per jaar over de actuele aanbiedingen geïnformeerd. Dit gebeurt onder andere door middel van wisselende radiospots. In het Aldi Nord-gebied zullen bovendien meer dan 10.000 posters te zien zijn. Het hoofdonderwerp is daarbij de grote verscompetentie van de discounter. De afbeeldingen op de posters bevatten grappige woordspelingen en zullen ook te zien zijn in gedrukte en online-advertenties.
Modernisering van de Aldi Nord-filialen begint
In juli kondigde de bedrijfsgroep aan dat alle circa 2.300 filialen volledig gemoderniseerd zullen worden. Het startschot hiervoor is begin september gegeven. Het is het grootste project in de geschiedenis van Aldi Nord. De filialen zullen lichter, vriendelijker en overzichtelijker worden. Alle maatregelen zijn gericht op een aantrekkelijke inkoopbeleving voor de klanten.