Netto Marken-Discount gaat voor meer transparantie over de herkomst
Markttag logo
Het nieuwe eigen merk 'Markttag' biedt consumenten met meer dan veertig artikelen een veelzijdig aanbod aan groenten en fruit. Bovendien biedt het merk een bijzonder 'unique sellingpoint': transparante herkomstinformatie. Daarvoor is elk artikel voorzien van een individuele QR-code. Zo kunnen geïnteresseerde consumenten hun groenten- en fruitproducten per smartphone direct in de Netto-filialen of thuis scannen om meer te weten te komen over bijvoorbeeld de teler of het verpakkingsbedrijf. Dit wordt mogelijk gemaakt door het platform van Netto servicepartner mynetfair. Met dit tot nu toe unieke aanbod aan transparante gegevens speelt Netto een voortrekkersrol in het discountsegment waarmee zij haar hoge eigen aan versheid en kwaliteit onderstreept.
Het rechtlijnige verpakkingsdesign met geel/rood 'Markttag'-logo zorgt voor een aantrekkelijke merkverschijning. Naast grote artikelnamen voor een betere waarneming bieden de etiketten veel plaats voor extra informatie en de QR-codes. Terwijl de productcategorieën 'regionaal', 'Duitsland' en 'internationaal' als aanvulling op de merknaam over de herkomst informeren, staat de categorie 'premium' voor de bijzondere kwaliteit van geselecteerde telers, die volgens de hoogste standaard de beste rassen telen. De nieuwe 'Markttag'-producten zijn per direct in heel Duitsland in alle circa 4.170 Netto-filialen verkrijgbaar.