Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Intelligent boodschappenlijstje op ah.nl

Voor veel klanten is online boodschappen doen een uitkomst: je kunt 24/7 boodschappen doen op ah.nl en je boodschappen thuis laten bezorgen of ophalen bij een Pick Up Point. Alleen het maken van een online boodschappenlijstje kan soms een klus zijn, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde online bestelling uit 70 producten bestaat.



Om meer snelheid en gemak te bieden, gaat Albert Heijn - als de klant dat wil - persoonlijke boodschappenlijstjes maken. Deze worden met behulp van machine learning samengesteld op basis van wat klanten kopen en hoe vaak. Appels kunnen bijvoorbeeld elke week op het lijstje staan, terwijl vuilniszakken misschien maar eens in de maand gekocht worden. Het enige dat klanten hoeven te doen, is hun boodschappenlijstje te controleren en eventueel producten wegstrepen of toevoegen.

Na een uitgebreide testfase waarin meer dan 2.000 klanten het intelligente boodschappenlijstje hebben getest, nodigt Albert Heijn nu 65.000 klanten met een geregistreerde bonuskaart uit om van deze service gebruik te maken. Het gaat hierbij om klanten die al regelmatig online boodschappen doen. In 2018 wil Albert Heijn iedereen met een geregistreerde bonuskaart op elk moment met een relevant boodschappenlijstje bedienen, in de winkel, in de app en online.

Publicatiedatum: