Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Leonard Kampschoer, FruitMasters:

"Ik geloof dat we met de perenexport naar China voor een doorbraak staan"

Tholen - Al vanaf 2009 promoot FruitMasters de Conference-peren tijdens de Asia Fruit Logistica in Hong Kong. Vanaf het moment dat Nederlandse Conference peren in 2014 toegang tot de Chinese markt kregen, werkt de afzetorganisatie actief aan uitbreiding op de Chinese markt. Het blijft een weg van een lange adem, maar de volumes groeien elk jaar. Commercieel directeur Leonard Kampschoer is hoopvol gestemd. "Ik geloof nu echt dat we voor de doorbraak staan."

Leonard Kampschoer, Svetlana Soldatova en Fabien Dumont tijdens de Asia Fruit Logistica 2017.

Waar de paprika-exporteurs de gezamenlijkheid zoeken bij de export, timmert FruitMasters op perengebied met haar merkenbeleid alleen aan de weg. "Naast de tastings hebben we ook een 'Produce of Holland' label ontwikkeld in de beroemde Delfts blauwe kleuren en met een afbeelding van een windmolen. We hebben met onze doos met oud-Hollandse look een naam opgebouwd op de Chinese markt. Afgelopen jaar zijn we met een aantal prominente Chinese opvoedblogs samen gaan werken, waar ouders en verzorgers tips en ervaringen uitwisselen. Verder zijn we begonnen met het uitdelen van gratis proefpakketten aan jonge ouders met daarin verse Conference peren en een slab voorzien van ons logo en een Delfts blauwe windmolen. Deze actie is zeer goed aangeslagen", vertelt Leonard.

"Dit jaar zal de perenoogst in de Benelux wat lager liggen, maar we hebben na het wegvallen van de Russische markt nieuwe afzetmarkten hard nodig. Het allerbelangrijkste is om een goede kwaliteit product te sturen. Klanten mogen niet voor verrassingen komen te staan. Gelukkig begint bij de Chinezen steeds beter door te dringen dat de verruwing op de Conference-peer geen defect is, maar een beschermlaag. De Migo-peer die we in 2015 hebben geïntroduceerd, heeft op de Chinese markt zijn gladde schil mee. Daar is al veel interesse naar. We hopen op de manier zoals we met de Kanzi-appel gewend zijn, dit merk verder uit te rollen. Met een kwalitatief goed product onder een merk, kun je wat opbouwen."

Voor meer informatie:
Fruitmasters
Leonard Kampschoer
lhm.kampschoer@fruitmasters.nl
www.fruitmasters.nl