4,5 miljoen mensen horen Elstar-reclame
Landelijke Appelplukdag
Tegelijkertijd met de start van de campagne wordt op 16 september de Landelijke Appelplukdag gehouden. Deze dag openen 36 fruitbedrijven in heel Nederland hun boomgaarden voor iedereen om zelf appels en peren te plukken. De fruittelers zorgen ervoor dat er voor jong en oud van alles te beleven is. De NFO coördineert de landelijke publiciteit voor deze fruitbedrijven. Dit jaar heeft de ANWB het evenement omarmd en de Appelplukdag aangekondigd in haar ledenblad de Kampioen. Daarnaast zijn er mooie fietsroutes uitgezet langs de fruitbedrijven voor een gezond en lekker dagje uit! Deze fietsroutes staan op www.landelijkeappelplukdag.nl. Voor de kinderen is er een Ga voor Kleur-stickervel met tips voor een leuke Elstar-traktatie.
Samenwerking
De NFO werkt in deze Elstar-campagne samen met de campagne Ga Voor Kleur om het totale bereik te vergroten. Ga Voor Kleur is een campagne die consumenten inspireert meer kleur aan hun dag toe te voegen met groente en fruit. Dit is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten & Fruit (NAGF), dat de doelstelling heeft om de groenten- en fruitconsumptie te verhogen.
De Elstar-campagne wordt mede gefinancierd door Koninklijke Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zaltbommel, Veiling Zuid-Limburg, van Ossenbruggen fruit, Vogelaar Vredehof en het NAGF.
Bereik
Het beoogde bereik van deze reclame is circa 4,5 miljoen luisteraars die de spot gemiddeld vijf keer horen, waarvan ongeveer 1,5 miljoen personen verantwoordelijk zijn voor de boodschappen thuis. De Landelijke Appelplukdag werd vorig jaar bezocht door meer dan 40.000 consumenten.