Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ga Voor Kleur, eet een Elstar

4,5 miljoen mensen horen Elstar-reclame

Zaterdag 16 september gaat de nieuwe campagne voor de Hollandse Elstar van start op initiatief van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) in samenwerking met het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF). Op Skyradio en Qmusic is twee weken lang een radiospot te horen, waarin een zingende marktkoopman de nieuwe Elstar-oogst aanprijst.


 
Landelijke Appelplukdag
Tegelijkertijd met de start van de campagne wordt op 16 september de Landelijke Appelplukdag gehouden. Deze dag openen 36 fruitbedrijven in heel Nederland hun boomgaarden voor iedereen om zelf appels en peren te plukken. De fruittelers zorgen ervoor dat er voor jong en oud van alles te beleven is. De NFO coördineert de landelijke publiciteit voor deze fruitbedrijven. Dit jaar heeft de ANWB het evenement omarmd en de Appelplukdag aangekondigd in haar ledenblad de Kampioen. Daarnaast zijn er mooie fietsroutes uitgezet langs de fruitbedrijven voor een gezond en lekker dagje uit! Deze fietsroutes staan op www.landelijkeappelplukdag.nl. Voor de kinderen is er een Ga voor Kleur-stickervel met tips voor een leuke Elstar-traktatie.

Samenwerking
De NFO werkt in deze Elstar-campagne samen met de campagne Ga Voor Kleur om het totale bereik te vergroten. Ga Voor Kleur is een campagne die consumenten inspireert meer kleur aan hun dag toe te voegen met groente en fruit. Dit is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten & Fruit (NAGF), dat de doelstelling heeft om de groenten- en fruitconsumptie te verhogen.

De Elstar-campagne wordt mede gefinancierd door Koninklijke Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zaltbommel, Veiling Zuid-Limburg, van Ossenbruggen fruit, Vogelaar Vredehof en het NAGF.

Bereik

Het beoogde bereik van deze reclame is circa 4,5 miljoen luisteraars die de spot gemiddeld vijf keer horen, waarvan ongeveer 1,5 miljoen personen verantwoordelijk zijn voor de boodschappen thuis. De Landelijke Appelplukdag werd vorig jaar bezocht door meer dan 40.000 consumenten.
 
Publicatiedatum: