Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: AGF verkoop valt tegen - biologisch verdubbeld

Voor AGF blijft de prijs het belangrijkste voor consumenten. Dit bepaalt voor een groot deel of ze het product blijven kopen of niet. Daarnaast is, op de tweede plaats, het uiterlijk van groot belang. Hierdoor werd de belangstelling van de consument steeds kleiner. Als we dan kijken bij de biologische AGF, die ging een stuk beter want die bereikte voor de eerste keer dubbele omzetcijfers. Eén van de redenen voor deze stijging is een betere beschikbaarheid met concurrerende prijzen. 

On-the-go producten werden in het afgelopen jaar maar door een derde deel van de huishoudens gekocht, de omzet bedroeg $1 miljard. Hierin kunnen voedselproducenten nog flink groeien. Ook maaltijdpakketten die aan huis geleverd worden zijn populair geworden en gegroeid naar $5 miljard. Grote supermarkten kunnen hierop inspringen door het aanbieden van een meer betaalbare versie van voorgesneden producten.
Publicatiedatum: