Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Voedingspeciaalzaken profiteren niet van hogere koopbereidheid

Het consumentenvertrouwen staat continu op hoog niveau inde eerste acht maanden van 2017, ziet ABN Amro. Het hoge vertrouwen en de daarmee samenhangende koopbereidheid leidt tot hogere uitgaven. Positief voor de meeste branches behalve voor de voedingsspeciaalzaken. Hun afzet daalde in de eerste helft van het jaar ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder met 1,1%. Vermoedelijk speelt de concurrentie met supermarkten mee, die inzetten op beleving en vers, aldus ABN Amro. De totale uitgaven aan voeding steeg wel.


Klik hier voor het rapport Stand van de retail - augustus


Bron: ABN Amro


Publicatiedatum: