Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer dan één miljoen gebruikers voor Tikkie

Terugbetaalapp Tikkie heeft meer dan één miljoen unieke gebruikers. De app is ruim een jaar geleden, in juni 2016, geïntroduceerd door ABN AMRO. In mei 2017 brak de app door de grens van een half miljoen gebruikers. Tikkie is de snelst groeiende betaalapp van Nederland.

Frank Verkerk, ABN AMRO Chief Digital Officer: 'Tikkie is ontwikkeld als handige en sympathieke oplossing voor het terugvragen van geld dat je hebt voorgeschoten. We zijn er trots op dat Tikkie zo is aangeslagen dat we door de magische grens van één miljoen gebruikers zijn gegaan. We schrijven dit succes toe aan dat het iets oplost wat mensen dagelijks tegenkomen en waar nog geen simpele oplossing voor was. Daarnaast hadden we dit record niet kunnen vestigen zonder de aanbevelingen van tevreden klanten. Natuurlijk blijven we luisteren naar hun wensen en gebruiken we die om nieuwe functionaliteiten toe te voegen en het gebruik nog gemakkelijker te maken.'

Tikkie gebruik
Tikkie wordt door klanten van alle leeftijden gebruikt en is vooral populair onder 20-35-jarigen. De top 3 van gebruiksmomenten zijn 1. eten en drinken 2. cadeautjes kopen en 3. uitjes. Dat zijn momenten waarop mensen iets samen doen. De laatste tijd wordt Tikkie ook steeds meer gebruikt voor dagelijkse zaken zoals boodschappen. Dit jaar zijn tot nu toe per week gemiddeld zo'n 150.000 Tikkies verstuurd. Het gemiddelde bedrag dat wordt teruggevraagd is 27,50 Euro.

Zakelijke klanten
Nadat Tikkie in 2016 aan consumenten is aangeboden, is in februari 2017 de eerste zakelijke samenwerking gestart met Transavia. Klanten van Transavia kunnen extra services als een stoel reservering of een extra koffer, met Tikkie betalen. In juli 2017 volgde de Rijksuniversiteit Groningen door Tikkie te gebruiken om studenten hun collegegeld mee te laten betalen. Verkerk: 'Ook voor de zakelijke markt verwachten we dat dat Tikkie sterk zal groeien. Er zijn op dit moment veel bedrijven geïnteresseerd in de dienst, omdat ze zien dat klanten door het gemak van Tikkie heel snel betalen.'

Voor meer informatie:
www.abnamro.com
Publicatiedatum: