Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jojanneke Nieuwland, HelloSparkle:

"In HAK-campagne brengen we de online naar de offline wereld en andersom"

Tholen - Bouwen aan je imago, bekendheid vergroten, nieuwe producten in de markt zetten, je doelgroep bereiken... steeds vaker zetten bedrijven influencers in om deze doelen te bereiken. In de online wereld zijn influencers de 'bekende Nederlanders' geworden, vertelt Jojanneke Nieuwland , Influencer Agent bij HelloSparkle. Influencer, de term staat (nog) niet in de Dikke van Dale, maar zij zijn al jaren een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Een influencer is vooral actief op social media en heeft veel fans, vrienden of volgers. Ze geven volgers raad, inspireren ze maar ook heel belangrijk is de interactiviteit tussen volgers en influencer. Jojanneke: "Aan bezoekersaantallen en de interactiviteit is goed te zien hoe invloedrijk influencers zijn. Mensen volgen hen om wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze te vertellen hebben. Ze hebben een groot bereik, zijn een autoriteit en kennen hun doelgroep heel goed, omdat ze dichtbij hen staan."


Influencer Francesca is ambassadeur van de bonen van Hak en bezoekt de Hak fabriek

Creatief
Op het gebied van influencer marketing is inmiddels heel veel mogelijk. Vaak gaat het dan om bekendheid genereren rondom een merk of een product. Een marketingcampagne op de blog van de influencers kan goed aangevuld worden met hun populaire social kanalen, vertelt Jojanneke. Een goed voorbeeld is de succesvolle bonencampagne van HAK. "Het gezicht van de HAK-campagne, de bekende Nederlandse chef-kok Herman den Blijker, werd gekoppeld aan een aantal influencers die door hem tot ambassadeur van een bepaalde boon werden benoemd. De influencers zijn vervolgens het hele jaar aan de slag gegaan met het genereren van mooie content over de boon. Ze kookten samen met Herman en maakten een aantal recepten met 'hun' boon. Ook bezochten ze evenementen en gingen op excursie in de HAK-fabriek. Zo brengen we de online wereld naar de offline wereld en andersom."


Een recept met de linzen van Hak door Francesca Kookt

Advies
Ook bedrijven die zelf geen merk zijn of hebben maken gebruik van diensten van influencers. Jojanneke: "Influencers hebben een enorme expertise opgebouwd doordat ze iedere dag bezig zijn met het maken van mooie en relevante content, zoals video's, blogs, foto's et cetera. Ze kunnen daarom ook als onafhankelijke experts ingezet worden. Een voorbeeld hiervan is Van Oers United. Influencers creƫerden recepten en content, die ze via hun eigen kanalen verspreidden. Maar het hoeft niet per se om content te gaan. Zo kan een bedrijf dat een nieuw soort groente op de markt wil introduceren of gaan ontwikkelen voor advies aankloppen bij onze influencers. Influencers staan heel dicht bij hun doelgroep en kunnen met het bedrijf meedenken over de te volgen strategie of al in een eerder stadium helpen bij productontwikkeling."



Gehakt maken van bonen is hoe influencer en ambassadeur van de bonen van Hak, Jelmer de Boer, het aanpakte

Netwerk
HelloSparkle is een bedrijf dat is ingesprongen op de behoefte van bedrijven en influencers. "Wij zien echt dat de belangstelling voor influencer marketing hard groeit. Influencers krijgen met de dag meer aanvragen en zien door de bomen het bos niet meer. Hier zijn wij in het leven geroepen en wij helpen hen met het opzetten van de samenwerkingen en verzorgen hun management. Maar aan de andere kant ondersteunen wij ook bedrijven bij het ontwikkelen van de influencer marketing strategieƫn binnen hun organisatie. Er zijn namelijk verschillende mogelijkheden, van sponsored content en boekingen tot aan evenementenorganisatie en brand partnerships. HelloSparkle heeft inmiddels een portfolio van meer dan 500 getalenteerde influencers, waaronder Uit Pauline's Keuken, Jelmer de Boer, Francesca Kookt , Brenda Kookt, O My Foodness, De Groene Meisjes, Leuke recepten et cetera. We werken voor het grootste online foodnetwerk van Nederland en zorgen voor een goede match tussen de doelgroep van het merk en/of bedrijf en die van de influencer. Wij zijn altijd op zoek naar de perfecte match!", besluit Jojanneke.


Nog een bonenburger van Jelmer de Boer

Voor meer informatie:
HelloSparkle
Brand consultancy & Influencer management
Jojanneke Nieuwland
Tel: 070-3388882
jo-janneke.nieuwland@hellosparkle.nl
www.hellosparkle.nl