Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zweden: meer omzet bio bij ICA

Central Group investeert $512 mln in Vietnam
Het Thaise bedrijf Central Group is van plan om in de komende vijf jaar US$512 miljoen (€436,1 miljoen) te investeren in Vietnam. Central Group wil zijn retailactiviteiten in Vietnam uitbreiden en heeft daarom lokale ketens overgenomen. Central Group gaat zijn eigen Thaise merken introduceren en streeft naar een jaarlijkse omzetgroei van 20% tot 30%. De retailgroep heeft nu al met zijn Big C-hypermarktketen zo'n 160 locaties in bedrijf, die in juli een omzetgroei genereerden van 11%. (insideretail.asia

Duitsland: Metro Wholesale & Food Specialist krijgt nieuwe naam
Het Duitse bedrijf Metro Wholesale & Food Specialist AG heeft per 18 augustus zijn naam veranderd in Metro AG. De naamsverandering is onderdeel van hervormingen van de retailgroep. Metro heeft vorige maand zijn onderneming verdeeld in twee onafhankelijke bedrijven. (esmmagazine.com)

Noord-Ierse retailers blij met Brexit-strategie
De Northern Ireland Retail Consortium (NIRC) zegt blij te zijn met de strategie die de Britse overheid heeft opgesteld met betrekking tot Ierland na de Brexit. "We zijn positief over de erkenning van de unieke relatie tussen Noord-Ierland en de rest van Ierland, die door zowel door de Britse overheid als de EU wordt gegeven," aldus NIRC-directeur Aodhán Connolly. De leden van de NIRC kopen in totaal meer dan £1,6 miljard (€1,75) van de Noord-Ierse landbouwproductie in. Een groot deel hiervan komt via Ierland het Verenigd Koninkrijk binnen. Als gevolg hiervan kunnen enige nieuwe invoerheffingen die na de Brexit worden doorgevoerd mogelijk leiden tot hogere kosten voor consumenten in Noord-Ierland en het Verenigd Koninkrijk. (esmmagazine.com)

Supermarktketens breiden in Griekenland uit
Nu veel Griekse consumenten tijdens de vakantie uit de grotere steden wegtrekken, kijken de grote Grieks supermarktketens naar mogelijkheden buiten het eigen werkterrein. Voor het eerst heeft de keten Sklavenitis vestigingen geopend buiten de eigen markt van Attica. Ook zijn ketens als AB Vassilopoulos, Lidl en My Market bezig met winkeluitbreidingen buiten Athene. (tornosnews.gr

Profi breidt uit in Roemenië
De Roemeense discountketen Profi heeft deze maand als onderdeel van zijn plannen voor uitbreiding drie nieuwe supermarkten geopend. Het winkelnetwerk van Profi bestaat nu uit 600 vestigingen op 328 Roemeense locaties. (esmmagazine.com

Alibaba heeft mogelijk meer ambities voor de supermarktsector dan Amazon
Klik hier om het artikel te lezen. 


Zweden: meer omzet voor bio-assortiment van ICA
De Zweedse retailer ICA Gruppen heeft zijn duurzaamheidsverslag voor het tweede kwartaal van dit jaar bekend gemaakt. Uit het verslag blijkt dat ICA vorderingen heeft geboekt met betrekking tot het verminderen van voedselverspilling en gasuitstoot. Het verslag laat ook zien de omzet van producten met een biologisch, duurzaamheids- of ethisch verantwoordelijkheidskenmerk jaar op jaar met 8% is toegenomen. Verder heeft innovatie op het gebied van verpakking ervoor gezorgd dat de houdbaarheid van bepaalde producten is verbeterd, wat leidt tot minder verspilling. (esmmagazine.com


Kroatië: Lidl heeft in 10 jaar tijd omzet vervijfvoudigd
Lidl heeft in Kroatië zijn omzet toe laten nemen van HRK 767 miljoen (€103,5 miljoen) in 2007 tot HRK 4 miljard (€540 miljoen) in het afgelopen jaar. Dit blijkt uit statistieken van het Kroatische financieel bureau (FINA). FINA keek naar de resultaten qua omzet van de afgelopen tien jaar van de grootste ondernemingen van Kroatië. (esmmagazine.com

Walmart heeft meer marktaandeel in Canada
Volgens Walmart heeft zijn Canadese tak meer marktaandeel verkregen in het tweede kwartaal. "We hebben onze prijspositie tegenover onze concurrenten verder verbeterd, waardoor we marktaandeel hebben kunnen winnen in belangrijke categorieën, zoals voedingsmiddelen," aldus chief financial officer Brett Biggs. De vergelijkende winkelomzet van Walmart Canada nam met 2,5% toe. Deze toename is groter dan de afdelingen van Walmart in de VS (1,8%), het Verenigd Koninkrijk (1,8%) en China (0,6%). Alleen Mexico had met 7,2% meer omzetgroei. (canadiangrocer.com

VS: Raley's wil meer versproducten
De Amerikaanse keten Raley's wil meer versproducten in het assortiment opnemen. "We zoeken naar versproducten en naar andere nieuwe producten die nu in ontwikkeling zijn. Dat is namelijk wat ons onderscheidt van de concurrentie," aldus Raley's-eigenaar Mike Teel. "Er zijn veel nieuwe producten in opkomst. Hoewel de meeste hiervan niet draaien om versproducten, zijn er interessante combinaties te vinden, die we bij onze consumenten aan kunnen bieden. Wij zijn daar een goede keten voor, omdat we niet te groot, maar ook niet te klein zijn," legt Teel uit.
Klik hier om meer te lezen op californiaagtoday.com.

VS: Market 32 en Price Chopper verkopen misvormde groente
Verschillende vestigingen van Price Chopper en Market 32 in Connecticut, Massachusetts, New York en Vermont gaan misvormde groente aanbieden. Het Misfits-assortiment van Robinson Fresh wordt bij 15 winkels in het assortiment opgenomen. Het in Eden Prairie te Minnesota gevestigde Robinson Fresh levert al aan verschillende retailers groente en fruit die een afwijkende vorm hebben. (produceretailer.com

VS: SpartanNash investeert in groei
SpartanNash heeft onlangs aangegeven van plan te zijn om dit jaar te investeren in wat het bedrijf zelf "groeimogelijkheden" noemt. Er werden vrij weinig details gegeven over wat deze mogelijkheden behelst. Een van de zaken waarin wordt geïnvesteerd betreft nieuwe verpakking voor producten die afkomstig zijn van de Fresh Kitchen-faciliteiten van SpartanNash. (supermarketnews.com

VS: Vijf redenen waarom Walmart met voedingsmiddelen wint
Klik hier om het artikel te lezen. 


Publicatiedatum: