Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Onderzoek toont marktpotentieel paarse AGF aan

Ondanks de groeiende vraag naar paarse levensmiddelen kan slechts 18% van de Amerikanen meer dan drie paarse groenten- of fruitsoorten opnoemen, zo blijkt uit een enquête van Welch Foods. Volgens het bedrijf bewijst deze uitkomt dat er een aanzienlijk marktpotentieel voor paarse AGF bestaat. 

"Tegenwoordig zijn mensen op zoek naar voedingsmiddelen, die een natuurlijke functie ondersteunen in plaats van klakkeloos wat vitaminen naar binnen te werken," licht Welch productontwikkelaar Greg May toe. 

Hij verwijst hierbij naar een recent onderzoek onder ruim 1.000 volwassenen dat voor Welch Foods uitgevoerd werd door ORC International. Hieruit bleek dat 63% van de ondervraagden zich bewust is van het feit dat zij vaker kleurrijke AGF zouden moeten consumeren. 

Volgens May gaven de respondenten vooral aan meer paarse voedingsmiddelen te willen consumeren omdat deze kleur een indicatie is dat het product rijk is aan voedingsstoffen. Paarse AGF, zoals de Concord druiven die Welch Foods verwerkt in zijn producten zitten bijvoorbeeld boordevol polyfenolen die een anti-oxidatieve werking in het menselijk lichaam hebben. 

May is verrast door de uitkomsten van de enquête die duidelijke marketingskansen voor AGF naar voren hebben gebracht.
Publicatiedatum: