Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Foodbloggers bepalen de nieuwste voedingstrends"

Streetfood populair

Full Tilt Marketing onderzocht onlangs 37 foodbloggers om een perspectief te krijgen van hun kijk op de populairste voedingstrends. Uit het onderzoek bleek dat foodbloggers een belangrijke rol spelen bij de laatste voedingstrends. 

Heidi McIntyre van Full Tilt: "Op het gebied van consumententrends bieden foodbloggers een uniek perspectief. Ze kunnen constant de reacties op hun recepten in de gaten houden en ze hebben contact met hun volgers. Ze kunnen bij andere foodbloggers zien wat de nieuwste ontwikkelingen zijn, waardoor ze de voorkeur van de consument beter begrijpen."

Streetfood en Jackfruit zijn het meest populair
Gerechten die geïnspireerd zijn door "streetfood" zijn het meest in trek. Deze trend is de laatste jaren steeds populairder geworden en het National Restaurant Association verkondigde dat streetfood een van de grootste trends van 2017 is. Jackfruit en andere plantaardige eiwitproducten stonden op de tweede plek. Bloggers merkten ook de volgende trends op: keto- en paleodiëten, craft cocktails en/of Aziatische cocktails (Shochu, Arak, Baiju etc.) en duurzame bioproducten (krekel eiwitpoeder, karperolie etc.)


Jackfruit sandwich

Trends: Poke en Kombucha
Foodbloggers zien dat de bowltrend zich door het hele land verspreidt. De pokebowl is een van de meest smaakvolle opties en is ook het meest populair. De pokebowl is een favoriet gerecht in Hawaii en bestaat uit gesneden rauwe vis met kruiden en andere gezonde producten, zoals rijst en groenten. Pokebowls worden steeds meer geserveerd in eetgelegenheden en ze zullen ook steeds meer op blogs verschijnen. 

De trend van het drankje Kombucha dook op in de Westkust en is sinds 2016 met 41% gegroeid. Dit bleek uit het Beverage Industry Magazine. 

Blijvende favorieten en oude trends
Verscheidene producten zullen favoriet blijven, vooral de oude soorten en ingrediënten. Bloggers merkten op dat vervangers van bepaalde producten, zoals noedels van groenten en fijngemalen bloemkool, populair zullen blijven. De interesses van de lezers liggen vooral bij de gezondere recepten. Daarnaast bleek dat het zelf inmaken van producten en het maken van kruiden een blijvende trend is. 



Volgens de bloggers zijn de volgende drankjes verleden tijd: water van kokosnoot, esdoorn en aloë en cold pressed juices. 

Gezonde en lokaal geteelde producten blijven belangrijk voor consumenten
Het grootste deel van bloggers verklaarde dat gezonde recepten belangrijk zijn voor hun volgers. Gezonde maaltijden voor kinderen en maaltijden met groenten staan ook boven aan de lijst. Een blogger: "Tegenwoordig is gezonde, biologische en duurzame voeding belangrijk voor receptontwikkelaars en foodbloggers." Daarnaast blijft de trend van lokaal geteelde producten belangrijk voor consumenten. Consumenten willen meer dan ooit weten waar hun voeding vandaan komt.

Hormonen in voeding
Volgers van foodbloggers maken zich het meest zorgen over hormonen in hun voeding. Hun tweede grootste zorg is de manier waarop en waar hun voeding is geteeld, gevolgd door de duurzaamheid van hun voeding. Een blogger merkte op dat veel mensen bewust zijn wat voor voeding ze consumeren en waar het vandaan komt, vooral omdat deze informatie overal beschikbaar is. 

Melinda Goodman, Managing Partner van Full Tilt: "Trends zijn dynamisch en hebben een verscheidenheid aan perspectieven. Trendsetters vertellen ons wat de volgende trend is. Wat interessant is aan bloggers, is dat ze direct toegang hebben tot de actuele feedback van consumenten. Door te kijken welke pagina's het meest bekeken worden, begrijpen ze precies wat consumenten bezig houdt. Zo weten wij wat de nieuwste trends zijn."

Contact:
Alison Edgar
Full Tilt Marketing
Tel: (952) 221-1031
Publicatiedatum: