Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Andreas Schindler - Don Limón

"We moeten flexibel zijn, zodat we ons aan kunnen passen aan de nukken van de markt"

Don Limón heeft een nieuw kantoor geopend in Rotterdam. Het nieuwe kantoor heeft een sterke focus op Zuid-Afrikaans fruit. "We zijn blij met het seizoen tot nu toe, al hadden we eerder in het seizoen wel te maken met wat problemen rondom de kwaliteit van de Navel-sinaasappelen," zegt Andreas Schindler, een van de CEO's van Don Limón.
 
Het kantoor is verantwoordelijk voor de import van goederen voor de Europese markt en is volledig in bedrijf. Er worden vanuit het kantoor eigen kwaliteitscontroles uitgevoerd naast de maatregelen die eerder al waren getroffen voor externe kwaliteitscontrole. Don Limón heeft verschillende opslagfaciliteiiten, die elk hun eigen specificaties voor de opslag van verschillende producten hebben. "We kunnen zo het proces optimaliseren. We kunnen specifieke oplossingen voor specifieke problemen vinden," aldus Andreas.



Sinaasappelen uit Zuid-Afrika
De Zuid-Afrikaanse Navel-sinaasappelen zitten nu in het midden van hun seizoen. Edrich Burger is verantwoordelijk voor de internationale marketing voor Don Limón vanuit Nederland. Volgens hem is het bederf dat onlangs in de Navel-Sinaasappelen werd aangetroffen min of meer zoals verwacht. Zodoende was Don Limón erop voorbereid om de situatie zo goed mogelijk aan te kunnen pakken.
 
"Vanwege deze kwaliteitsissues was het Navel-seizoen vrij kort. Hierdoor is is de vraag op de markt naar Navel-sinaasappelen vrij goed. We zien ernaar uit om over te stappen naar het seizoen voor Valencia-sinaasappelen."


 
Leerproces
Don Limón is al 60 jaar actief in de fruitsector. Volgens Andreas is er echter sprake van een voortdurend leerproces. "We leren nog steeds over kleine veranderingen die grote gevolgen hebben," zegt Andreas. "Na 60 jaar in het vak zijn er nog steeds zoveel dingen die we nog niet weten. Als we ons echt beginnen te focussen op een product, ben ik altijd onder de indruk van het aantal details omtrent de leveringsketen. Die is zo complex en dynamisch! De leveringsketen is altijd in verandering. We moeten flexibel zijn, zodat we ons aan kunnen passen aan de nukken van de markt en tegelijkertijd onszelf kunnen ontwikkelen," aldus Andreas.


 
Promotie-video
Don Limón maakt sinds twee jaar gebruik van promotie-video's en heeft hier veel succes mee. Het gebruik van video van hoge kwaliteit is een nieuwe manier van het bedrijf om het merk van het fruit op de markt te vestigen. Volgens Andreas besloot het bedrijf hiertoe omdat er vanuit de klant vraag was om meer te leren over hoe het bedrijf werkt. De video over India is een goed voorbeeld van het video-materiaal dat wordt gebruikt.


 
Andreas voegt hieraan toe dat Don Limón een holistische manier van management gebruikt. Dat begint bij het kweken van fruitsoorten, de verpakking op het veld, opslag, het opnieuw verpakken, de logistiek en het aanpakken van problemen. Het eindigt bij het transport naar het distributiecentrum van de retailketen waaraan wordt geleverd.

Het bedrijfsmodel is gebaseerd op het overbruggen van de gaten tussen de chaotische wereld van kleine telers op het zuidelijk halfrond en de logistieke centra van grote retailers in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten en Azië.
 
Voor meer informatie:
Andreas Schindler
Pilz Schindler GmbH
Tel: +49 0 40 3095499 45
Mob: +49 0 171 8583 211
aschindler@pilz-schindler.de
www.don-limon.de
Publicatiedatum: