Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
eerste vijf schepen weer gelost

Citrusschepen Zuid-Afrika weer naar Rotterdam Fruit Wharf

De reeferrederijen Baltic Shipping en Seatrade, verenigd in de Reefer Alliance, hebben in samenspraak met de Zuid Afrikaanse exporteurs besloten de conventionele reeferdienst voor het oogstseizoen 2017 opnieuw door Rotterdam Fruit Wharf (RFW) te laten afhandelen. Inmiddels zijn er al weer 5 schepen met citrus gelost – opgeslagen en afgeleverd door RFW en staat er de komende weken 1 schip per week op het programma. Het aantal schepen en het totale aantal pallets citrus is nog onbekend. RFW rekent op 24 schepen tot het seizoen midden oktober eindigt.



RFW heeft deze wekelijkse dienst ook de afgelopen jaren behandeld. "Niet alleen de gunstige ligging van onze koelloodsen op onze eigen kades, onze eigen kranen maar ook de grote klanttevredenheid van de afgelopen jaren gaven de doorslag", verklaart Peter van de Laar van RFW. Conventionele schepen met daarbij 'ships-convenience' containers aan dek behandelen is een specialisme van RFW. "De rederijen willen een snelle turnaround van de schepen, de ontvangers willen zo snel mogelijk over hun lading kunnen beschikken, gekeurd en vrijgegeven. RFW is daar geheel op ingericht", aldus Van de Laar.

Hack APM
De aanvoer van reguliere containers is afgelopen weken ernstig verstoord door de virus-problemem bij APMT. Opnieuw Van de Laar: " Net na de hack van APMT hadden wij wat minder Maersk-containers dus de problemen voor RFW en haar klanten vielen toen relatief mee. Het is natuurlijk buitengewoon vervelend voor alle partijen en we hebben echt te doen met APMT en Maersk. We zijn nu twee weken verder en de problemen zijn nog lang niet opgelost. Moeilijke communicatie over status, PIN-nummers die niet kloppen en trucks die daarom voor niets naar een terminal rijden. Onze klanten beginnen nu wel ongeduldig te worden en willen weten waar ze aan toe zijn. Niet alleen gaat het om perishables maar een verstoorde aanvoer is ook van invloed op de marktomstandigheden en prijsvorming. Het vraagt veel van onze klantenservice en hun improvisatievermogen. Gelukkig zijn we daar goed in".

Voor meer informatie:
Rotterdam Fruit Wharf
Peter van de Laar
plar@sea-invest.com 
Publicatiedatum: