Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Filet Americain, maar dan met tomaat

Filet Americain, maar dan met tomaat. Meer is er eigenlijk niet over te zeggen. Nou ja, dat het sinds vandaag in de schappen van 200 Plus Supermarkten ligt.

maat Americain is een product dat speciaal is bestemd voor consumenten die graag meer groente eten en bestaat voor 70% uit groente en 30% uit een saus zonder e-nummers. Met de introductie wordt ingespeeld op de toenemende belangstelling van consumenten naar verantwoorde producten.



Tomaat Americain wordt aangeboden in een verpakking van 125 gram en kost € 2,25. Het is te gebruiken op brood, toast of als dip. Tomaat Americain is te vinden in het schap waarin ook andere spreadproducten staan, zoals filet americain. Om 125 gram van Tomaat Americain te maken wordt 225 gram tomaat, wortel en ui gebruikt. Daarmee wordt bijna volledig voldaan aan de dagelijkse noodzakelijke hoeveelheid groente van 250 gram. Ter voorkoming van verspilling wordt bij de productie samengewerkt met de Verspillingsfabriek uit Veghel. Tomaat Americain is het eerste product van het nieuwe label Groentegoed. Groentegoed richt zich met name op consumenten die zo gemakkelijk en smakelijk mogelijk dagelijks voldoende groente willen eten.

Naar verwachting worden op niet al te lange termijn meerdere soortgelijke producten op de markt gebracht. Producten van Groentegoed zijn volledig vrij van e-nummers.
Groentegoed biedt binnenkort ook andere producenten de mogelijkheid om producten onder hetzelfde label op de markt te brengen, uiteraard mits die producten voldoen aan de strenge eisen. Groentegoed is een initiatief van Kitchen.blue en heeft als doel bestaande foodproducten te verbeteren. Daarvoor werkt Kitchen.blue samen met onder meer technologen uit Wageningen, retailers en producenten.
Kitchen.blue werd opgericht door een drietal vaders met een passie voor goede voeding. Zij brengen ervaring en kennis samen uit retail, horeca en foodproductie.
Kitchen.blue is gevestigd in Wageningen aan het Agro Business Park 10.

Voor meer informatie:
www.groentegoed.com
www.kitchen.blue
Publicatiedatum: