Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aandeel aanbiedingen AGF in supermarktomzet 21,9% n 2016

Van de totale supermarktomzet is 21,6% middels een aanbieding verkocht (folder, tv of online). Dit aandeel is het afgelopen jaar fors gestegen. In 2015 lag dat aandeel op 17,6% en in 2016 betrof het nog 18,8% van de omzet. Dat blijkt uit cijfers van supermarktonderzoeker GfK. Bij de aankopen van AGF bedraagt het aandeel 21,9%.

In alle doelgroepen en fasen in de gezinscyclus stijgt het omzetbelang van de aanbiedingen in de supermarkt in het voortschrijdend jaar. Bij de gepensioneerden ligt het promotieaandeel het hoogst. Het belang van aanbiedingen in de supermarktomzet stijgt op alle aankoopdagen van de week. Echter, naarmate de week vordert neemt het belang wel af. Op maandag wordt 22,9% middels aanbieding verkocht en op zaterdag 19,8%.

Bron: GfK

Publicatiedatum: