Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frutesa viert 34-jarig jubileum

Avocado's uit Guatemala goed ontvangen in Europa

"Avocado's uit Guatemala zijn vrijwel jaarrond beschikbaar, afgezien wat seizoensgebonden schommelingen. Momenteel hebben we kleinere volumes en is onze aanvoer ontoereikend om de lokale vraag te beantwoorden. Ons piekseizoen loopt van oktober tot mei, maar we werken er samen met onze telers aan om jaarronde export mogelijk te maken," Legt Luis Fernando Teo uit, van Frutese in Guatemala.

Hij legt uit dat de eerste zending avocado's prima ontvangen is op de Europese markt. "Het was een succes. Klanten waren tevreden over de kwaliteit van de avocado's en bovenal over hun smaak. We moeten nu gaan werken aan onze productie zodat we voldoende product beschikbaar hebben op de juiste momenten. De prijzen op de Europese markt zijn goed en ik verwacht dat dit ook zo zal blijven omdat de vraag naar avocado er zeer sterk is."



Op 17 juni jongstleden vierde Frutesa haar vierendertigste verjaardag. Het bedrijf werd 34 jaar geleden opgericht toen de kwaliteits- en fytosanitaire regelgeving nog niet zo streng was als tegenwoordig, legt Luis uit. "Markten hebben zich verder ontwikkeld en het bewustzijn van het belang van de consumptie van groenten en fruit is ook gegroeid. Tegelijkertijd is men zich ook sterker bewust van de chemische gewasbeschermingsmiddelen die in de tuinbouw toegepast worden."



Een andere belangrijke ontwikkeling is volgens Luis de technologische vooruitgang. Toen het bedrijf begon, kon er uitsluitend per luchtvracht geëxporteerd worden. "Door de ontwikkeling van vacuüm verpakkingen is het echter mogelijk geworden om onze producten ook over zee te vervoeren, met langere transittijden maar tegen gunstiger tarieven."



Hoewel de markt is veranderd, is Frutesa zijn bedrijfsvisie en -waarden sinds de oprichting altijd trouw gebleven. "We zijn een exportonderneming met een sterke toeleveringsketen die telers aan buitenlandse importeurs en consumenten koppelt om hen gezonde producten aan te bieden die aan de hoogste kwaliteitseisen voldoen." Luis vervolgt door te vertellen dat het bedrijf als doelstelling heeft om te blijven groeien en zijn relaties met zowel klanten als telers verder te versterken, om zo de hoogste kwaliteit en dienstverlening te kunnen waarborgen."



"Vorig jaar oktober zijn we naar een groter pakstation verhuisd, waardoor we onze capaciteit hebben verhoogd en ons productaanbod hebben kunnen diversifiëren. Onze volgende missie is om ons marktaandeel peulen en sugar snaps op de Europese markt te vergroten via ons bestaand klantenbestand. Daarnaast willen we de handelsmogelijkheden voor verse avocado's in Europa verder uitbouwen. We beginnen met onze bestaande klanten die veel belangstelling hebben om dit voor hen nieuwe product verder te ontwikkelen," aldus Luis. 


 
Voor meer informatie:
Luis Fernando Teo
Frutesa
Guatemala
T: 502 2245 5100
E: Luis.teo@frutesa.com
www.frutesa.com
Publicatiedatum: