Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hongaarse hypermarkt is Spar-winkel van het jaar

VK: Tesco schrapt 1.200 banen bij het hoofdkantoor

Auchan heropent Russische hypermarkten onder nieuw merk
Auchan gaat zijn Russische hypermarktketen Nasha Raduga ("Onze Regenboog") heropenen onder het merk Kashdy Den ("Every Day"). Volgens de retailer is het merk bekend bij de vaste consumenten van deze winkels en zal het meer klanten aan kunnen trekken. Auchan test momenteel de het nieuwe merk bij een vestiging in de stad Kovrov. Bij succes zullen alle hypermarkten onder dit merk worden heropend. (esmmagazine.com)


VK: Tesco schrapt 1.200 banen bij het hoofdkantoor

Tesco gaat 1.200 banen schrappen bij het hoofdkantoor, om zo de bedrijfsvoering te stroomlijnen. Tesco heeft eerder al duizenden banen gesaneerd onder een hervormingsplan dat is ingezet door CEO Dave Lewis. De plannen van Lewis zijn erop gericht om de winstmarges van Tesco te herstellen. Met de nieuwe ontslagen wordt ongeveer een kwart van alle posities bij het hoofdkwartier verwijderd. (Reuters)

Hongaarse hypermarkt is Sparwinkel van het jaar

Spar heeft in Hongarije bekend gemaakt dat zijn vestiging in Érd voor de derde keer is uitgeroepen tot Internationale Spar-vestiging van het Jaar in de categorie voor hypermarkten. De Spar-vestiging won de onderscheiding wegens zijn klantenservice, assortiment, duurzaamheid, kwaliteit van de services, het interieur en de focus op het lokale aanbod. (esmmagazine.com)

Continente bezorgt bij toeristen in Portugal
De Portugese retailer Continente gaat samenwerken met TimeResQ, een service provider die is gespecialiseerd in de hotel- en verhuursector voor toeristen. De keten gaat op deze manier thuisbezorging aanbieden voor toeristen. De service is gericht op toeristen die net in Portugal zijn aangekomen. Deze consumenten kunnen nu op voorhand bestellingen plaatsen, die dan aan de deur worden afgeleverd. (esmmagazine.com)

Spar opent 300 buurtwinkels in Thailand 
Spar International gaat samenwerken met DHL Supply Chain en de Bangchak Retail Company om met het einde van 2020 tot 300 buurtwinkels op te zetten. DHL Supply Chain zorgt voor logistieke ondersteuning voor de uitbreidingsplannen van Spar, terwijl de Bangchak Retail Company zorgt voor de front-end infrastructuur. (insideretail.asia)

Dubai: Majid Al Futtaim koopt 26 Geant-vestigingen
De in Dubai gevestigde keten Majid Al Futtaim, dat in het Midden-Oosten het merk van Carrefour beheert, heeft onlangs 26 Geant-hypermarkten overgenomen in de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein en Kuwait. De vestigingen waren voorheen via de franchisehouder Retail Arabia indirect in handen van BMA International. Door Retail Arabia over te nemen is Majid al Futtaim nu in deze regio eigenaar van Geant. (Reuters)

Brazilië: Carrefour maakt beursgang 

De Braziliaanse afdeling van Carrefour is van plan om volgende maand een beursgang te maken, die 4,5 tot 5,6 miljard reais (€1,2 miljard tot €1,5 miljard) aan financiering moet opleveren. Dit komt neer op de grootste beursnotering in Brazilië sinds vier jaar. (Reuters)

Tesco vraagt toezichthouder op te schieten met onderzoek 

Tesco heeft aan de Britse mededingingsautoriteit gevraagd om het onderzoek naar de geplande overname van Booker sneller af te ronden. De Competitions and Markets Authority (CMA) begon vorige maand met een onderzoek naar de overname van £3,7 miljard (€4,2 miljard) in verband met zorgen dat de keus voor consumenten zou worden ingeperkt. (telegraph.co.uk)

VS: Amazon heeft te weinig distributiecentra

Zelfs als Amazon Whole Foods overneemt, moet de e-commerce-gigant fors investeren in gespecialiseerde distributiecentra om op grote schaal thuisbezorging mogelijk te maken. Dat zeggen experts in een interview met Reuters. Amazon heeft momenteel voor 275.000 aan vierkante meter voor opslag voor de afdelingen AmazonFresh en Amazon Prime. De experts schatten dat het bedrijf nog minstens een dozijn extra distributiecentra moet opzetten om voldoende service te kunnen geven aan Whole Foods-consumenten. Ter vergelijking heeft Walmart tien keer zoveel opslagruimte voor zijn eigen supermarktafdeling. (fooddive.com)

Canada: Sobeys-CEO overweegt E-commerce
"We zijn niet van plan de boot te missen qua e-commerce," aldus Sobeys-CEO Medline tegen analisten tijdens een telefonische vergadering. De keten maakte onlangs zijn resultaten bekend voor het vierde kwartaal, die zwak maar tegelijkertijd ook beter dan verwacht waren. Volgens Medline wordt e-commerce op de lange termijn ontzettend belangrijk voor de wensen van de consument. (theglobeandmail.com)

VS: Meijer breidt mogelijk winkelformat uit
In een interview met MLive heeft Meijer-CEO Rick Keyes gehint naar het feit dat Meijer nu al bezig is met plannen om zijn kleinere winkelformat Bridge Street Market naar meerdere steden uit te breiden. "We weten dat we met dit format een uitstekende service kunnen geven en tegelijkertijd lokaal in de markt kunnen staan," aldus Keyes. "Als we naar andere gebieden kijken waar we dit format kunnen opzetten, gaat dat onze voortdurende focus zijn." Keyes sprak bij de ceremoniële start van de bouw van een Bridge Street Market-vestiging in Grand Rapids, Michigan. Met een oppervlak van 3.473 vierkante meter is de winkel vijf keer zo klein als een normale Meijer-vestiging. Het Bridge Street Market-concept heeft volgens Keyes een grote focus op versproducten. (fooddive.com)

Canada: Dalende omzet voor Sobeys
De omzet van Sobeys daalde in het vierde kwartaal met 7,7%. De reden hiervoor is omdat de periode van dit kwartaal dit jaar korter was. De vergelijkende winkelomzet exclusief brandstof daalde met 1,6%. De nettowinst daalde met ergens tussen de CA$45,1 miljoen tot CA$50,2 miljoen (€30,4 miljoen tot €33,8 miljoen). De prestaties van Sobeys zijn de laatste drie jaren door verschillende factoren beïnvloed. Deze factoren zijn onder andere de overname en integratie van Safeway, het economische klimaat in het westen van Canada en de implementatie van een nieuw bedrijfsmodel en een nieuwe prijsstrategie. Eerder dit jaar begon de retailer met Project Sunrise, waarin gedurende drie jaar de organisatie van Sobeys wordt versimpeld om kosten te besparen. (igd.com)



Publicatiedatum: