Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Kruidenbedrijf Plukkruidje breidt uit door flinke groei
"Stap naar AGF-groothandel zou logisch zijn"
Tholen - Twee jaar geleden begon de nu 21-jarige Timo Kleijwegt van Plukkruidje met de verkoop van kruiden voor verschillende verse theemelanges. De vraag naar het product blijft stijgen en daarom groeit het bedrijf met de vraag mee. "Vorig jaar groeide Plukkruidje met 25 procent, dit jaar is dat zelfs met 40 procent", vertelt de jonge eigenaar. "We hebben ongeveer 300 klanten in Nederland. Dit zijn vooral horecazaken en hotelketens. Omdat wij zo groeien, willen wij ons meer gaan richten op de marketing van het bedrijf. Daarom zou de stap naar de AGF-groothandel logisch zijn."
Een deel van het assortiment van Plukkruidje.
Opklimmen
Het Westlandse bedrijf is klaar om zich uit te gaan breiden. De destijds 19-jarige Timo begon alleen, al telt het bedrijf nu drie werknemers. Met een verkoop van een dikke 450.000 verpakkingen per jaar zien zij mogelijkheden voor de toekomst. "We zijn onderaan de ladder begonnen" vertelt hij. "Daarom benaderden wij eerst zelf de horecaondernemers en gaan wij nu over naar de groothandel. Wij zijn nu alleen nog actief in Nederland, maar in België hebben wij zeker ook interesse. Wij zijn uiteindelijk meer geïnteresseerd in de groothandel dan in de retail."
Ethiopië
In totaal produceert het bedrijf zeven verschillende soorten theemelanges, waarvan muntthee het populairst blijft. Andere theesmaken bevatten kruiden zoals appelmunt, salie of citroentijm. "Al onze kruiden komen uit Ethiopië", gaat hij verder. "Nadat de kruiden daar ook verpakt zijn, worden ze drie keer per week met het vliegtuig naar Nederland gevlogen."
Negen gram
Timo geeft aan dat Plukkruidje zich onderscheid door verschillende factoren. "Het belangrijkst zijn natuurlijk de bijzondere smaken die wij combineren in onze thee", vertelt Timo. "Daarnaast verpakken wij onze producten in verpakkingen van 9 gram per stuk, waardoor ze 16 tot 19 dagen houdbaar zijn. Dat is veel langer dan de zakken van 75 gram, die maar 5 of 6 dagen meegaan. Dat ziet er niet alleen maar mooier uit, maar is ook nog eens hygiënischer."