Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruit in kokers verovert automatenmarkt

De gedachte achter het innovatieve Fru&Tube concept is het promoten van fruit als gezond alternatief voor chocolade en chips. 



Het meest vernieuwende aan dit concept is ongetwijfeld de unieke kokerverpakking, die naast dat hij handig mee te nemen is het fruit ook tegen beschadigingen beschermt. De klikdop maakt het mogelijk om de verpakking zo vaak als men wil te openen en te sluiten. De kokers zijn gevuld met allerlei soorten en maten fruit dat meteen gegeten kan worden en er zijn drie inhoudsmaten verkrijgbaar. 

Tot nu toe heeft dit verpakkingsconcept een behoorlijke invloed gehad op de retailmarkt en hebben Spaanse en Europese retailers het geïntroduceerd. Nu heeft men echter ook ontdekt dat het concept veel mogelijkheden biedt op de automatiekmarkt. 



"Vaak kiezen mensen niet voor fruit als tussendoortje omdat het onhandig mee te nemen is. Het is verrassend om te zien hoe sterk de consumptie toeneemt als men het fruit in handige meeneemkokers op dezelfde wijze als ongezonde snacks aanbiedt," legt Carlos Méndez uit, die de Fru&Tube ontwikkelde. 

In dit filmpje is te zien hoe de automatiek werkt:


De eerste proef met de verkoop van fruitkokers in de automatiek werd gedaan op de Universiteit van Móstoles. "Het was een doorslaand succes, zelfs in een periode dat er weinig studenten aanwezig waren. We zullen meer fruitautomaten op andere universiteiten, in scholen, ziekenhuizen, tankstations en sportscholen gaan plaatsen. 

Carlos legt uit dat het concept bedoeld is om de concurrentie met ongezonde snacks aan te gaan. "Het is dan ook erg belangrijk dat we smaakvol fruit leveren waar de consument voor terug komt. Daarnaast moeten de prijzen ook betaalbaar blijven. Veel distributeurs hebben al interesse in het concept getoond voor de fijnproeversmarkt. Het is echter niet ons doel om een duur product te leveren, maar om de consumptie van fruit onder alle leeftijdscategorieën en klassen aan te moedigen en toegankelijker te maken."



In Frankrijk is het product al op de markt gebracht door Maroig Premieur bij tankstations langs de snelweg. In Italië door Orchidea bij de drie grootste retailketens en Eurogijbels introduceert het concept op de Belgische markt, waar de komende twee jaar 1.000 tot 1.500 fruitautomatieken geplaatst zullen worden. 

De automaten, die vanaf nu geplaatst worden, hebben een capaciteit van 150 Fru&Tube kokers en zullen uitgerust zijn met een elemetriesysteem zodat het aantal beschikbare kokers, de conditie van het fruit en de voorkeuren van de consumenten realtime op afstand bijgehouden kunnen worden. 

De vraag is zo sterk dat Fru&Tube behoefte heeft aan faciliteiten met een grotere capaciteit om de groeiende volumes te kunnen verwerken. "Omdat het een nieuw verpakkingsconcept is, moeten we apparatuur ontwikkelen om de productie te automatiseren en we zijn hier al erg ver mee."





Voor meer informatie: 
Carlos Méndez Sastre
Fru&tube
C/ Calvario nº 1 
28862 Ajalvir. Madrid. Spain.
T: +34 650456074
comercial@fruitube.es
www.fruitube.es


Publicatiedatum: