Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Regulier aanbod voorziet niet in behoefte"

Suikerfeest biedt kansen voor retailers

Het einde van de ramadan is in zicht. Ruim een miljoen Nederlandse moslims vieren deze week het Suikerfeest. Uit onderzoek dat Motivaction uitvoert naar feestdagen in Nederland blijkt dat moslims veel geld uitgeven aan het Suikerfeest. Dit is door de jaren heen nauwelijks veranderd. De afgelopen vijf jaar heeft men in het kader van het Suikerfeest gemiddeld 55,60 euro extra geld uitgegeven aan eten en drinken. Dit biedt veel kansen voor supermarkten, niet alleen tijdens het Suikerfeest, maar ook in de periode daarvoor gedurende de Ramadan. Turkse en Marokkaanse Nederlanders geven dan ruim 40 procent meer uit aan boodschappen. Het aanbod van reguliere supermarkten volstaat volgens 52 procent van de ondervraagden niet om in de behoefte te voorzien. Vooral de etnische supermarkten profiteren optimaal van de ramadanmaand en het Suikerfeest. 

Bron: Motivaction

Publicatiedatum: