Rewe start online-marktplaats
De Rewe leveringsservice is in Duitsland marktleider op het gebied van online-handel in verse levensmiddelen. Nu wordt de online-handel echter uitgebreid met een nieuwe bouwsteen: voor het eerst opent Rewe een online-marktplaats en biedt exclusief geselecteerde partnerproducten aan. Klanten kunnen deze in de toekomst in een gezamenlijke shop ofwel afzonderlijk of naar wens samen met de artikelen van de Rewe leveringsservice kopen. Eenmaal besteld op rewe.de worden de producten comfortabel per pakketservice bij de klant aan huis geleverd. Begin juli start de eerste testfase met aanvankelijk vijf partners en 1.000 klanten, daarna zullen er stapsgewijs verdere partners en klanten bijkomen.
"Niet alleen verse levensmiddelen zijn een zaak van vertrouwen. De klanten hechten ook bij de bestelling van alle overige producten uit de categorieën levensmiddelen, keuken en huishouden waarde aan kwaliteit, juist ook bij online-bestellingen. Daarom worden alle partners nauwkeurig geselecteerd en zij doorlopen een uitgebreid kwalificeringsproces", aldus dr. Jean-Jacques van Oosten, Chief Digital Officer bij de Rewe Group.
"We vonden het belangrijk dat klanten een centraal punt krijgen voor de aankoop van artikelen voor alle dagelijkse behoeftes - van levensmiddelen tot aan producten voor de keuken en in het huishouden. Ze kunnen dus toekomstig zoals gewend verse producten zoals groenten en fruit, vlees, worst, kaas en diepvriesproducten via de Rewe-leveringsservice laten leveren. Maar tegelijkertijd kunnen ze bij dezelfde aankoop ook lokale en internationale specialiteiten, speelgoed, dierbenodigdheden, parfum, cosmetica of cadeauartikelen online op rewe.de kopen en per pakketservice laten leveren", legt Jean-Jacques uit. Als partners voor de testfases zijn onder andere Dallmayr, Käfer, Lieferello, nu3, myToys, ZooRoyal, Weinfreunde, Springlane, Butlers, Alternate, Geschenke.de en Idee Creativmarkt geselecteerd.
"We volgen de Rewe testcultuur en durven het aan om niet alleen partners, maar vooral ook geïnteresseerde klanten al op een vroeg punt in onze tests te betrekken. Hun feedback is van directe invloed op de verdere ontwikkeling. Want uiteindelijk gaat het ons allemaal om het verbeteren van de levenskwaliteit van de klanten door innovaties", aldus Jean-Jacques.