Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verpakking moet na transport en verkoop nog meer toepassingen hebben

Met de achterliggende gedachte om waarde toe te voegen aan een doorsnee appelverpakking, heeft Smurfit Kappa een kartonnen speelhuis ontwikkeld. Het idee was om de aankoopbeslissing in de winkel van de ouder naar het kind te verplaatsten door een doos te ontwerpen die de aandacht van de jongste supermarktbezoekers zeker zou weten te trekken. 

De verpakking werd in Duitsland ontwikkeld voor Edeka. Er is vanaf het begin veel vraag naar het product waarvan er al meer dan 500.000 exemplaren verkocht werden. 

"Er is keuze uit twee verschillende ontwerpen: een brandweerkazerne voor jongens en een speelgoedkasteel voor meisjes. We verkopen de dozen op gemengde pallets, zodat ieder het ontwerp van zijn keuze kan aanschaffen," licht Daniel Mansfeld toe, die verantwoordelijk is voor het ontwerp van de kartonnen speelhuisjes. 



De speelhuizen zijn eenvoudig in elkaar te zetten door middel van de aanwijzingen die op de bodem gedrukt staan. Eenmaal thuisgekomen, hoeven klanten alleen nog maar de deuren uit te knippen. Het dak van de brandweerkazerne kan eenvoudig gemaakt worden met behulp van een handig vouwkarton dat in de openingen aan weerszijden van de doos geklikt kan worden. 

"Momenteel is deze verpakking alleen in Duitsland op de markt. Gezien onze ervaring en bedrijfsstructuur zal het echter niet zo moeilijk zijn om deze verpakkingsoplossing aan andere markten aan te passen. Het concept kan voor alle soorten groenten en fruit gebruikt worden. Ik denk dat veel verpakkingen na transport en verkoop op deze manier een tweede leven zullen krijgen," concludeert Mansfeld. 

 

Voor meer informatie:
Daniel Mansfeld
Smurfit Kappa Wellpappe Nord GmbH
Tel.: +49 172 3976713
Email: Daniel.Mansfeld@smurfitkappa.de
www.smurfitkappa.com
Publicatiedatum: