Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Juiste omnichannel strategie is verschil tussen falen en succes

'De retailer, die zoekt naar de beste omnichannel strategie verkoopt vanuit een winkel en heeft een webshop. De optimale synergie tussen genoemde twee eist een uitmuntende voorbereiding. Zeker ondernemingen die vroeger alleen aan andere bedrijven leverden en nu ook aan consumenten, dienen hun organisatie totaal anders in te richten. De juiste omnichannel strategie kan tegenwoordig het verschil uitmaken tussen falen of succes van een retailer.' Guido Lassally, oprichter (in 2009) en Chief Technology Officer van Tauros Media Nederland, heeft meer dan 600 omnichannel projecten gedaan.

De transitie naar de beste omnichannel-strategie slaagt alleen, zegt Lassally, als de CEO erin gelooft en beseft wat daar allemaal bij komt kijken. 'Als die niet honderd procent overtuigd is, beginnen wij er niet aan. Speciaal om een twijfelende CEO over de streep te trekken, schatten we daarom vooraf reëel in hoeveel extra omzet een goed geïmplementeerde omnichannel strategie kan opleveren.' Als de top om is, dan wordt er draagvlak gecreëerd bij de belangrijkste betrokken werknemers in het bedrijf. 'Ook dat is pure noodzaak.'

Een retailer is happy als de klant gelukkig is maar wat wil die consument?
'Eén woord: gemak. En wel op elk vlak waarmee hij met de retailer in aanraking komt. Uiteraard is levering cruciaal, op de plek en het moment dat de klant het wil. De consument is tegenwoordig overal en daarom moet je als retailer ervoor zorgen dat die klant een uniforme merkbeleving krijgt, waar die ook is. In een winkel of online zoekend. Dus je webshop is net zo gemakkelijk navigeerbaar op een pc, een tablet, als op een smartphone. Met welk device ook: de consument vindt snel en gemakkelijk precies het product dat hij zoekt. En hij vindt het niet alleen, je wilt een zo hoog mogelijke conversie: een daadwerkelijke aankoop. Snelheid is een enorme conversiebooster. Duurt het laden van je webshopsite maximaal twee seconden, heeft onderzoek uitgewezen, dan neemt de klanttevredenheid met 16% toe en stijgt de conversiegraad met 7%. Verder moet je marketingtool op orde zijn. Magento is bijvoorbeeld fantastische software, puur bedacht voor omnichannel, gebaseerd op big data technologie, om userprofiles te maken waarmee je consumenten op ideeën kunt brengen.

Lees het hele artikel hier

Bron: ABN AMRO
Publicatiedatum: