Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
M&S vervangt etiket door lasering
De Britse retailer Marks & Spencer heeft een manier bedacht om afval te verminderen bij het verpakken en etiketteren van avocado's door de productinformatie in de schil te laseren.
Marks & Spencer legt uit dat het initiatief wellicht ook uitgerold kan worden naar andere groenten- en fruitsoorten. De retailer denkt dat de maatregel zal leiden tot een lager energieverbruik en een kleinere koolstof 'voetafdruk' en heeft hiermee een primeur in het Verenigd Koninkrijk.
Eerder dit jaar heeft het Nederlandse bedrijf Nature & More ook al samengewerkt met de Zweedse retailketen ICA, die de techniek heeft geïntroduceerd om de stickeretiketten van biologische avocado's en zoete aardappelen te vervangen. Met deze techniek wordt de informatie in de bovenste laag van de avocado gelaserd waarbij het fruit niet beschadigd raakt.
Het lasermerk bestaat uit het M&S logo, de houdbaarheidsdatum, land van herkomst en productcode.