Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

M&S vervangt etiket door lasering

De Britse retailer Marks & Spencer heeft een manier bedacht om afval te verminderen bij het verpakken en etiketteren van avocado's door de productinformatie in de schil te laseren.



Marks & Spencer legt uit dat het initiatief wellicht ook uitgerold kan worden naar andere groenten- en fruitsoorten. De retailer denkt dat de maatregel zal leiden tot een lager energieverbruik en een kleinere koolstof 'voetafdruk' en heeft hiermee een primeur in het Verenigd Koninkrijk. 

Eerder dit jaar heeft het Nederlandse bedrijf Nature & More ook al samengewerkt met de Zweedse retailketen ICA, die de techniek heeft geïntroduceerd om de stickeretiketten van biologische avocado's en zoete aardappelen te vervangen. Met deze techniek wordt de informatie in de bovenste laag van de avocado gelaserd waarbij het fruit niet beschadigd raakt. 

Het lasermerk bestaat uit het M&S logo, de houdbaarheidsdatum, land van herkomst en productcode. 

Bron: scotsman.com
Publicatiedatum: