Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Directeur redt snijbedrijf van faillissement door innovatie

Drie jaar geleden werd Tony Sarsam directeur van Ready Pac Foods. Na zijn aantreden wachtte hem de zware taak om het bedrijf van een faillissement te redden. Vlak voor Sarsam aantrad, had het bedrijf namelijk zijn grootste klant verloren. Sarasam legt uit dat Ready Pac door zijn bezuinigingsbeleid het vertrouwen van zijn klanten op de proef had gesteld en niet in staat was om orders correct af te leveren. 

Ready Pac richtte zich dus eigenlijk op slechts een formule voor zakelijk succes: meer verkopen en minder uitgeven. Ready Pac bezuinigde echter op de verkeerde zaken, waardoor de afzet kelderde. 

Sarsam verdiepte zich in de geschiedenis van het bedrijf waarin innovatie de rode draad bleek te zijn. Zo introduceerde het de inmiddels vertrouwde complete saladepakketten, en het drievoudige wassysteem voor groenten. Sarsam kwam tot de conclusie dat de laatste maal dat Ready Pac iets innovatiefs introduceerde in 2007 was. 

Voor een bedrijf dat gestoeld is op innovatie, was dit de nekslag. Sarsam wilde hier dan ook snel verandering in brengen. Hij vertrouwde hierbij op de juiste mensen en technologieën. Ready Pac deed ook onderzoek naar de wensen van consumenten op het gebied van groenten en fruit en stelde vast dat consumenten niet alleen gezonde producten willen maar ook op zoek zijn naar gemak en luxe in hun drukke levensstijl. Toen het Ready Pac team zich eenmaal ging toeleggen op het beantwoorden van deze eisen, voerde innovatie weer snel de boventoon in het bedrijf. 

Lees verder op  growingproduce.com
Publicatiedatum: