"Consument meer onderwijzen op het gebied van limes"
Moeilijke markt
Hij geeft aan dat de limesmarkt een grillig verloop heeft. "Prijzen gaan regelmatig op en neer, er is geen pijl op te trekken. We moeten in de toekomst naar meer structuur. Natuurlijk is dat niet altijd makkelijk omdat niet iedereen vaste afnemers heeft en grote volumes laat verschepen. Wij luisteren naar wat de markt wil en proberen rechtstreekse afspraken met retailers te maken. Zo zorgen we voor een stabieler prijsniveau."
Volgens Gerhard zijn limes in Europa nog niet zo bekend. "We moeten de consument meer vertellen over limes en ze laten weten dat het een substituut is voor citroenen." Wonderful citrus wil het product promoten Europa. "Dit hebben we toentertijd met granaatappelen ook gedaan. Consumenten wisten niet eens hoe de granaatappel open moest en hoe hij geconsumeerd moest worden. Dat hebben wij ze aangeleerd. Nu gaan we meer onderwijzen op het gebied van limes. We willen met dit product meer groeien in Europa."
Azië belangrijker
Over het algemeen is Wonderful Citrus meer gefocust op Aziatische landen. "Het is voor ons veel logischer dan Europa. Het vervoer vanuit Californië naar Azië duurt ongeveer 12 dagen. Naar Europa is dat meer dan het dubbele. Ik verwacht dat Azië in de toekomst nog belangrijker voor ons gaat worden", besluit Gerhard.
Voor meer informatie:
Gerhard.Leodolter@wonderful.com