Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Billa opent eerste Food Fulfillment Center (FFC) van Oostenrijk

Billa bewijst opnieuw haar voortrekkersrol op online-gebied: "Met de opening van het eerste Oostenrijkse Food Fulfillment Center ontstaat er een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de Oostenrijkse levensmiddelenhandel en ons bedrijf", benadrukt Billa-directeur Josef Siess naar aanleiding van de officiële opening van het FFC. Er ontstaan circa 90 nieuwe arbeidsplaatsen en men is uit op verdere groei op onlinegebied.

Het 7.250 m² grote FFC is midden mei in gebruik genomen en handelt nu centraal af wat tot nu toe in zeven filialen voor de agglomeratie van Wenen gedaan werd: het totaal van alle activiteiten van de in ontvangt name van de online-bestellingen tot aan de handmatige commissionering en de bezorging van de producten (vijf keer per dag) in een gegarandeerd leveringstijdvak van twee uur.


Buitenaanzicht Billa FFC

In het FFC wordt het beste van beide werelden verenigd - uit de analoge en de digitale. De medewerkers fungeren als een soort van 'Personal Shopper' van de klanten: iedere bestelling wordt tot aan het kant-en-klare pakket door goed geschoolde medewerkers verzorgd. Gebak wordt bijvoorbeeld vers opgebakken, worst wordt na de plaatsing van een bestelling gesneden en men kiest groenten en fruit met een optimale rijpingsgraad uit.



Al deze processen worden ondersteunt met de modernste technische uitrusting: "Het FFC is uitgerust met de meest recenter State-of-the-Art-technologie. We werken onder andere met innovatieve logistiek-apps die helpen bij het controleren van de vele bestellingen op onder meer compleetheid en die helpen bij het correct verladen", bevestigt Julia Stone, hoofd 'Digital & Innovation' bij Billa.


Billa-directeur Robert Nagele, directeur van Rewe International Frank Hensel, Head of Digital & Innovations Julia Stone en Billa-directeur Josef Siess in het nieuwe Billa FFC

Klantbehoeftes staan centraal
"Ons doel is om het leven van onze klanten in alle alledaagse situaties door middel van een totaalpakket aan individueel combineerbare stationaire en online-inkoopmogelijkheden te vergemakkelijken en zo te verbeteren", aldus Billa-directeur Robert Nagele. Daar dragen de momenteel 18.400 medewerkers in meer dan 1.050 filialen aan bij, maar ook de 24 uur per dag 'geopende' online-shop die in heel Oostenrijk levert en nu dus ook het FFC, dat in de online-levensmiddelenhandel nieuwe maatstaven zet. Voor de toekomst definieert het Billa-bestuur vooral één uitdaging: "Wat in de levensmiddelenhandel terrein zal winnen aan ideeën, ontwikkelingen en technologische mogelijkheden weten we niet. Maar ons doel is om dat te vinden en aan te bieden dat een echt merkbaar nut voor onze klanten biedt en hun levenskwaliteit verbetert", aldus Robert Nagele en Josef Siess.
Publicatiedatum: