Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jerónimo Martins plant nieuw DC in Polen

Lidl behaalt 18% meer omzet in Roemenië

Jerónimo Martins plant nieuw DC in Polen
De Portugese retailgroep Jerónimo Martins is van plan om een nieuw distributiecentrum voor zijn Poolse keten Biedronka op te bouwen. Het zou om het zestiende distributiecentrum voor Biedronka gaan. Ergens in het derde kwartaal van dit jaar moeten de nieuwe faciliteiten in gebruik worden genomen. Het distributiecentrum wordt geopend in het westen van Polen, krijgt een oppervlak van 28.000 vierkante meter en zal zo´n 250 banen genereren. Het distributiecentrum is onderdeel van de uitbreidingsplannen van de retailgroep in Polen op basis van een investering van €400 miljoen. (esmmagazine.com)

Aldi wil 900 nieuwe winkels openen in VS
Aldi is van plan om $3,4 miljard (€3,0 miljard) te investeren in 900 nieuwe supermarkten in de VS. Tegelijkertijd is ook de Europese concurrent Lidl van plan om zijn eerste Amerikaanse vestigingen te openen. Lidl heeft plannen om tot 100 winkels in bedrijf te hebben in de zomer van 2018. (Bloomberg)

Lidl behaalt 18% meer omzet in Roemenië
Lidl heeft in 2016 in Roemenië een omzet behaald van RON 5,57 miljard (€1,23 miljard). Dat is jaar op jaar een toename van 18%. Lidl had tevens een toename in netto winst van 27% tot RON 218 miljoen (€48,5 miljoen). Lidl werd in 2011 actief op de Roemeense markt door de Plus-keten over te nemen. Deze keten had op dat moment 107 vestigingen. Sindsdien heeft Lidl het netwerk vergroot tot 200 winkels en zijn er plannen om dit aantal te vergroten tot 300 locaties. (romania-insider.com)

Aldi investeert £22 mln in koelopslag in Bathgate
Aldi heeft plannen bekend gemaakt om £22 miljoen (€25,1 miljoen) te investeren in faciliteiten voor koelopslag in het Schotse hoofdkwartier in Bathgate. De faciliteiten voor koelopslag worden onderverdeeld in een vriesruimte van 4.000 vierkante meter en een koelruimte van 13.000 vierkante meter. De nieuwe faciliteiten worden opgebouwd met het oog op uitbreidingen in het assortiment. (BBC)

Marks & Spencer werkt aan duurzaamheid
De Britse retailer Marks & Spencer heeft zijn 2017 Plan A-verslag vrijgegeven. In dit verslag is te lezen wat in het afgelopen jaar de vooruitgang van het bedrijf is geweest op het vlak van de plannen voor duurzaamheid. M&S meldt dat 80% van het assortiment nu bestaat uit producten die ruimschoots voldoen aan de normen voor duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en ethiek. Dit betreft producten zoals Fairtrade-voedingsmiddelen, cosmetica die zonder dierproeven zijn ontwikkeld en gerecyclede verpakking. Wat het supermarktsegment betreft wordt nu 41% van de omzet gegenereerd door gezonde producten. Vorig jaar breidde M&S zijn assortiment aan gezonde huismerkproducten uit door middel van de merken Eat Well, Balanced For You en Count on Us. (esmmagazine.com)

Carrefour stelt Bompard aan als CEO

Carrefour heeft onlangs bevestigd dat Alexandre Bompard is benoemd als nieuwe CEO en voorzitter van de raad van bestuur. Het bedrijf heeft acht maanden moeten zoeken om de functie te vervullen. Bompard stapt op als CEO van de electronica-retailer Fnac Darty en volgt bij Carrefour Georges Plassat op. Plassat was sinds 2012 actief als CEO en maakt per 18 juli plaats voor Bompard. Investeerders willen graag zien dat Bompard de prestaties van de hypermarktketen van Carrefour verbetert en dat Carrefour een inhaalslag maakt met betrekking tot online retail. (Reuters)

Zuid-Afrika: Grote ketens misbruiken huismerkproducten

Panichi Gundo, de voorzitter van Soweto Brands, beschuldigd ketens als Spar, Pick n Pay, Shoprite en Massmart ervan om hun huismerken op agressieve wijze te promoten. Hierdoor wordt het voor kleinere retailers in townships moeilijker om op prijs te concurreren. Soweto Brands produceert en distribueert huishoudelijke goederen in de in Gauteng gelegen townships Alexandra en Tembisa. "Huismerkproducten zijn in de townships een groot probleem. Grote retailers hebben voor elke productcategorie een huismerk, waardoor ze meer controle over de markt hebben," aldus Gundo. (moneyweb.co.za) 

7-Eleven breidt uit in Okinawa

Seven-Eleven Japan is gaat voor het eerst vestigingen openen in Okinawa, wat op dit moment het enige Japanse prefectuur is waar de keten nog geen winkels heeft geopend. Het bedrijf is van plan om het zuidelijke eiland te gebruiken als een aanloop voor meer omzet van het huismerk in Azië. De vraag naar de huismerkproducten van 7-Eleven is in deze regio toegenomen. Vanaf 2019 gaat de keten in vijf jaar tijd zo'n 250 winkels openen, die zich voornamelijk zullen bevinden in de regionale hoofdstad Naha. (asia.nikkei.com)

JD.com plant uitbreiding in Thailand

JD.com Inc, het op een na grootste e-commerce-bedrijf van China, is van plan om later dit jaar de Thaise markt op te gaan. Daarmee wil JD.com zijn activiteiten in het buitenland verder uitbreiden dan de huidige werkzaamheden in Indonesië, aldus de oprichter en CEO van JD.com, Richard Liu. Liu gaf aan dat het bedrijf van plan is om Thailand als een knooppunt gebruiken voor uitbreiding in andere Zuid-Oost-Aziatische landen zoals Vietnam en Maleisië. (Reuters)

Kroatië: Agrokor krijgt toestemming voor €480 miljoen
De Kroatische retailgroep Agrokor heeft toestemming van zijn crediteuren gekregen voor €480 miljoen aan financiering. Het bedrag bestaat uit een lening van €80 miljoen, die door Kroatische banken in april is goedgekeurd. €50 miljoen komt neer op een handelskrediet van leveranciers. (esmmagazine.com)

Kroger roept groenten- en fruitpakketten terug

Kroger heeft via een oproep door het Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) een aantal verpakte groente- en fruitproducten teruggeroepen. De producten zijn mogelijk verontreinigd met de Listeria-bacterie. De snackpakketten zijn geproduceerd op 30 en 31 mei en zijn naar verschillende staten toe gedistribueerd. (thestate.com)


Supermarkten maken indruk met groente en fruit
Klik hier om het artikel te lezen.



Walmart kondigt extra uitbreidingen in Alabama aan

Klik hier om het artikel te lezen.


Publicatiedatum: