Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Amazon, Aldi en Tesco meest waardevolle retailmerken

Britse supermarktsector groeit met 15%

Coles begint nieuwe strategie met beter AGF
Het Australische Coles heeft een nieuwe strategie opgesteld, die uitgaat van een verbeterd AGF-assortiment. Om de concurrentie met Amazon en Aldi aan te kunnen gaan heeft de keten volgens directeur John Durkan echter ook lagere prijzen nodig. Durkan gaf dit aan bij een presentatiedag van Wesfarmers voor analisten en investeerders. Volgens hem zouden leveranciers er voordeel bij hebben als de keten meer omzet kon draaien door een einde te maken aan "onrealistische" prijzen. (news.com.au)

Brits buurtwinkelsector gaat met 18% toenemen
Het onderzoeksinstituut IGD zegt dat het Britse buurtwinkelsegment in de komende vijf jaar met 18% zal groeien en daarmee op een waarde zal komen van £47,1 miljard (€54,2 miljard). Dit blijkt uit een onderzoeksverslag, dat in Londen op het Convenience Retailing Summit-evenement van IGD wordt gepresenteerd. Het onderzoek geeft statistieken weer, die aangeven dat negen op de tien Britse consumenten (91%) in april een buurtwinkel hebben bezocht. Verder bleek uit het onderzoek dat bijna drie op de vijf consumenten (57%) aangaven de voorkeur voor buurtwinkels te geven, omdat ze hier sneller klaar kunnen zijn. (esmmagazine.com)

Amazon, Aldi en Tesco meest waardevolle retailmerken

Walmart (op de vierde plek), Aldi (negende plek), Tesco (vijftiende plek), Lidl (zestiende plek) en Carrefour (zeventiende plek) zijn benoemd als een aantal van de meest waardevolle retailmerken ter wereld. Dit blijkt uit een verslag van BrandZ, dat is samengesteld in samenwerking met WPP en Kantar. (esmmagazine.com)

IGD: Britse supermarktsector groeit met 15%
Tussen nu en 2022 wordt de groei van de Britse supermarktsector geraamd op 15%. De sector komt daarmee op een waarde van £213 miljard (€243 miljard). Dit blijkt uit de laatste prognose die is vrijgegeven door IGD. Het Britse onderzoeksbureau heeft aangegeven dat er groei wordt verwacht in alle belangrijke retailkanalen van de supermarktsector. Met name discountketens zullen dankzij winkeluitbreidingen, investeringen in het assortiment en nieuwe winkelformats sterke resultaten zien. (esmmagazine.com)

Carrefour benoemt Bompard tot nieuwe CEO

De directie van Carrefour gaat Alexandre Bompard aanstellen als nieuwe CEO. Bompard is momenteel de CEO van de electronica-retailer Fnac Darty. (Reuters)


Duitse thuisbezorger maakt beursgang

Het Duitse Delivery Hero, dat onder andere de thuisbezorgdienst Foodora in handen heeft, gaat een beursgang maken. Met de beursgang moet €450 miljoen worden verkregen. Het bedrijf hoopt hiermee meer concurrerend vermogen te krijgen tegenover rivalen als Dutch Takeaway. (retaildetail.eu)

Tesco levert aan Finse co-op

De Finse retailcoöperatie S Group heeft met Tesco een overeenkomst gesloten om 200 Tesco-producten in vestigingen van S Group aan te bieden. Volgens analisten is het overeenkomst in lijn met de trend onder Noord-Europese retailers om hun assortiment aan de laatste trends aan te passen. (thenews.coop)

Coviran opent zes nieuwe supermarkten in Portugal
De Spaanse supermarktketen Coviran heeft in de afgelopen weken zes nieuwe vestigingen geopend in Portugal. De nieuwe vestigingen worden beheerd door onafhankelijke retailers. Coviran sloot 2016 af met in totaal 330 Spaanse vestigingen, die verspreid waren over 18 districten en de eilanden Madeira en de Azoren. (esmmagazine.com)

Publicatiedatum: