Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse inbreng tijdens de London Produce Show

Het Verenigd Koninkrijk is voor Nederland een belangrijke afzetmarkt. De exportwaarde van groenten en fruit inclusief re-export bedraagt bijna één miljard euro. Hollands product heeft daarin een aandeel van ruim 80%. Na Spanje zijn we voor het VK het tweede importland voor groenten en fruit. In de periode juli t/m september komt bijna vijftig procent van alle groenten in de Britse winkelschappen uit Nederland. Deze week is Nederland van 7 - 9 juni vertegenwoordigd op de London Produce Show. Met snackgroenten 'uit de muur' maken de bezoekers kennis met een typisch Nederlands fenomeen met een gezonde twist.



Met als motto 'Let's share the future together with Dutch Produce' kunnen de bezoekers aan de London Produce Show deze week kennis maken met een uitgebreid assortiment Nederlandse producten. Een aantal telersverenigingen trekt gezamenlijk op om aan een internationaal publiek Nederlandse producten onder de aandacht te brengen.



Tijdens de beurs op donderdag 8 juni zijn Nederlandse producten te zien in een kleurrijke marktkraam. GroentenFruit Huis is aanwezig om bezoekers te ontvangen, uitleg te geven en vragen te beantwoorden. De producten worden verzorgd door de telersorganisaties Best of Four, DOOR, Fruit Masters, Harvest House, Kompany, Nautilus Organic, Royal ZON, Van Nature en The Greenery en de Holland Onion Association en het Comité Champignon. Dit Nederlands collectief presenteert de veelzijdigheid van de Nederlandse groente- en fruitsector.

Gezond snacken 'uit de muur'
Daarnaast is het mogelijk om een gezonde snack 'uit de muur' te eten. Bezoekers aan de kraam kunnen van de Holland Fresh Group een muntje ontvangen waarmee ze een gezonde snack 'uit de muur' kunnen halen. Een bekend fenomeen in Nederland in relatie tot gefrituurde snacks, maar nu dus ook als gezonde variant.



Kwaliteitsproducten
De collectieve HOLLAND inzending wordt georganiseerd door de Holland Fresh Group. Naast de productpresentatie van de Hollandse telersverenigingen worden o.a. Hollandse kwaliteitsproducten ook getoond door Valstar (onderdeel van de Best Fresh Group), Axia Vegetable Seeds en Top Shallots in afzonderlijke stands.

Wij publiceren maandag een fotoreportage van de beurs
Publicatiedatum: