“Behoorlijke druk op de import-aardappelmarkt”
De druk op die importmarkt loopt inmiddels op. Er is meer dan genoeg aanbod. "Egypte, Israël, Spanje, Portugal en Italië zijn nu ook aan de gang", vertelt Joop. "In het begin waren de nieuwe aardappelen nog behoorlijk aan de prijs maar nu zakt dat een beetje in."
Imago
De aardappel blijft volgens Joop nog altijd een belangrijk onderdeel van het weekmenu. Hoewel de verkoopcijfers iets dalen, verwacht hij niet dat die daling nog hard doorzet. Joop: "Het imago van de aardappel is weer aan het verbeteren. Het is een goed voedingsmiddel dat weinig kost. Uit mijn indexcijfers blijkt dat de consumptie min of meer stabiel is. Mensen eten vergeleken met vroeger niet meer 5 tot 6 keer per week aardappelen, maar toch zeker 2 tot 3 keer in de week. Bovendien hebben we een lange winter met daarna een koud voorjaar gehad. Dat zie je wel terug in de consumptie. Nu het mooi en warm weer is en de mensen gaan barbecueën, verwacht ik wel een daling in consumptie maar dat trekt na een week of 3 tot 4 weer aan. Dan willen de mensen toch ook weer aardappelen eten."
Voor meer informatie
A.C. Loogman
Joop Bonnet
Noordpolderweg 18
1432 JH Aalsmeer
Tel: 020 - 682 35 73
joop@acloogman.nl
www.acloogman.nl