Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Andreas Schindler, Don Límon

"We werken aan duurzame ontwikkeling en produceren gezonde producten"

Het Noord-Amerikaanse druivenseizoen is goed verlopen voor Don Límon, dat zijn druiven dit seizoen voor het tweede jaar in Canada vermarktte. "Het Europese seizoen verliep daarentegen moeizamer. Het was een goed jaar qua volumes en we hebben onze export naar Europa verdubbeld. De omstandigheden waren echter matig vanwege de slechte prijzen die het gevolg waren van overaanbod op de markt," vertelt Andreas Schindler van het Duitse Don Límon.



"Chili produceerde dit jaar grote volumes en hun druiven hadden een hoger suikergehalte, waardoor zij een geduchte concurrent waren voor onze Indiase druiven," vervolgt Andreas. 
 
Limes en duurzaamheid 
Limes zijn het belangrijkste product van Don Limón' en het bedrijf richt zich voor deze categorie met name op de Amerikaanse markt. "Onze limes worden per vrachtauto vanuit Mexico naar Texas vervoerd of per schip vanuit Guatemala naar Florida. Vervolgens worden ze in de Verenigde Staten en Canada gedistribueerd. Onze biologische limes doen het erg goed op de Canadese markt." 

Voor een vergroting, klik hier.

"De Europese markt is veel moeilijker voor limes omdat de aanvoer op deze markt veel groter is. We exporteren wekelijks ongeveer tien vrachtladingen naar de Verenigde Staten, en slechts twee tot drie naar Europa."

"Veracruz is onze belangrijkste leverancier in Europa en dit bedrijf is goed gestructureerd. Samen met de Duitse overheid brengen we producenten goede landbouwpraktijken bij en trainen we personeel in onze pakstations in het toepassen van goede verwerkingspraktijken zodat we de markt limes van de beste kwaliteit kunnen leveren."
 





"We steunen kleinschalige telers door middel van technische en materiële ondersteuning zodat zij gezonde planten kunnen telen. Het is namelijk ons voornaamste doel om een kwaliteitsproduct te produceren, dat de producent uiteindelijk ook betere inkomsten zal opleveren," legt Andreas uit. "Toen we tien jaar geleden begonnen, was de kwaliteit op de Amerikaanse markt heel slecht. We zijn er in geslaagd deze te verhogen door de kwaliteit van onze grondstoffen te verbeteren."


 
"We werken volgens SDG's (Doelstellingen inzake Duurzame Ontwikkeling) en proberen de economische zelfstandigheid van vrouwen te vergroten en daarnaast gezonde producten te produceren. Het feit dat vrouwen in onze pakstations kunnen werken, is al een flinke stap voorwaarts maar we hebben nog een lange weg te gaan," legt Andreas uit.

Zoete aardappelen
Don Limón produceert ook jaarrond zoete aardappelen. "We produceren onze zoete aardappelen in Guatemala, Honduras en Nicaragua maar de grootste volumes worden echter op het noordelijk halfrond geproduceerd. "Onze zoete aardappelen liggen 140 dagen na het poten al in het winkelschap, terwijl de meeste producenten hun zoete aardappelen uit voorraad leveren, waarbij het product soms al een jaar opgeslagen heeft gelegen."



"Wij leveren zoete aardappelen met een uitstekende houdbaarheid die geen residuen bevatten omdat we goede landbouwpraktijken toepassen en gebruik maken van biologische gewasbescherming. De rassen met wit en paars vruchtvlees worden steeds populairder maar rassen met oranje vruchtvlees blijven onze absolute bestsellers."

"De zoete aardappel is een uniek gewas vanwege zijn vele toepassingsmogelijkheden zoals in voedingsprogramma's in ontwikkelingslanden maar ook in de verwerkende sector. We verkopen onze zoete aardappelen zowel vers als bewerkt. We vermarkten ze ook op de lokale markt om gezonde voeding in Midden-Amerika te bevorderen. We proberen op deze manier een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de leefomstandigheden."
 
Voor meer informatie:
Andreas Schindler
Don Limon
Tel: +49 (0)40 3095499 45
Mob: +49 (0)171 85 83 211
www.don-limon.de
www.pilz-schindler.de
Publicatiedatum: