Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Britse Sainsbury verwerkt Californische pruimen in glutenvrij brood
De ontwikkeling van een glutenvrij brood door J.O. Sims en Country Style Foods voor de Britse retailketen Sainsbury's illustreert de veelzijdigheid van Californische gedroogde pruimen, die perfect passen binnen de huidige trends voor gezonde voeding.
Puree van Californische gedroogde pruimen wordt toegevoegd om de kleur en textuur van het Seeded Farmhouse glutenvrije brood uit de Free From-lijn van Sainsbury's te verbeteren. Met het product speelt de retailer in op de sterk groeiende markt voor glutenvrije producten.
De Gluten Free Industry Association (GFIA) heeft bekend gemaakt dat de afzet van 'free from' producten vorig jaar €693 miljoen bedroeg (een stijging van 26,7% ten opzichte van het jaar daarvoor). Glutenvrije producten zijn goed voor bijna 60% van deze categorie. Het feit dat California gedroogde pruimen voor dit soort producten gebruikt worden benadrukt de commerciële aantrekkingskracht van dit hoogwaardige ingrediënt.
Esther Ritson-Elliott, marketingdirecteur Europa van California Prunes, vertelt dat het bedrijf zich blijft inzetten om het enorme potentieel van California gedroogde pruimen als gezond en voedzaam ingrediënt te promoten. "Hoewel het product bij uitstek geschikt is voor de bakkerijsector, richt onze marketing zich ook op topkoks, chocolatiers en voedselproducenten die belangstelling hebben voor pure en gezonde ingrediënten zodat ons product een meer hedendaags imago krijgt. Dit heeft onder meer geleid tot de ontwikkeling van een trendy product zoals dit glutenvrije brood dat nog niet eerder voor de consument beschikbaar was."